Sajtóközlemények

Kreatív rendszerek világszerte a közúti haszonjármű rendszer iparágban: Knorr-Bremse a 2014-es IAA kiállításon

2014. szeptember 22.

  • Egy teljes kocsihosszal rövidebb féktávolság
  • Innovációs megoldások csökkentették a kompresszor súlyát és az üzemanyag fogyasztást
  • Az elektronikus rögzítőfék nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt alacsonyabb költséggel
  • Az ABS-től az automatizált vezetésig a skálázható fékezési rendszerekig
  • Az iTAP távvezérlést biztosít a trailerek számára

Összhangban a “Kreatív Rendszerek — Világszerte” mottóval, a Knorr-Bremse a 2014-es IAA Haszonjárművek kiállításon innovatív megoldásokat mutat be, amelyek biztonságos és hatékony teherjármű és pótkocsi berendezéseket biztosítanak az egyre mobilabbá váló társadalomban.

  • With the Intelligent Trailer Access Point iTAP, the smartphone acts not only as a remote control unit for the trailer but also as a data terminal. © Knorr-Bremse AG

Az Intelligens Trailer Hozzáférési Pont (Intelligent Trailer Access Point) iTAP segítségével az okostelefon nemcsak távvezérlőként, hanem adatterminálként is használható.

“A Knorr-Bremse haszonjármű fékrendszerei már számos alkalmazásban bizonyították tökéletes megbízhatóságukat világszerte az utakon,” mondta Hinrich J. Woebcken, a Knorr-Bremse Igazgatótanácsának a Közúti Haszonjármű Rendszerek Ágazatért felelős tagja. “Ez azt is jelenti, hogy meglévő rendszereink még mindig kihasználatlan lehetőségekkel rendelkeznek, és azon vagyunk, hogy ezeket a lehetőségeket feltárjuk, szisztematikusan és kreatívan felhasználjuk. Ennek során, nem csak az motivál minket, hogy hozzáadott értéket hozzunk létre vevőink számára, de szem előtt tartjuk társadalmi felelősségvállalásunkat is. A most létrehozott rövidebb féktávolság jelentősen hozzájárul ehhez a szemponthoz. Globális piacvezetőként a Knorr-Bremse új, vevői igényekre szabott megoldásokat kínál magasan integrált intelligens rendszerek formájában, mind a vontatók és pótkocsik folyamatos fejlesztésében. A több mint 27 millió tárcsafék eladása olyan teljesítmény, amely önmagáért beszél, csakúgy, mint a 2015. évi Trailer Innovációs Díj elnyerése.”

Globális beruházások

A globális közúti haszonjármű iparág technológiai vezetőjeként, a Knorr-Bremse folyamatosan arra törekszik, hogy növelje beruházásait, és arra összpontosít, hogy kiterjessze kutatási és fejlesztési kapacitásait a világ fejlődő piacain. Az elmúlt öt évben, a gyártási és fejlesztési létesítményekbe történő kiterjedt 500 millió Eurós beruházást követően, a Knorr-Bremse jelenleg a legkorszerűbb technológiát képviselő teszt és fejlesztési központot épít Münchenben, amelynek beruházási értéke körülbelül 80 millió Euró. Ez körülbelül 17,000 négyzetméter beépített területet jelent, és több mint 100 tesztpad fogja szolgálni a műszaki tesztelés igényeit, valamint a fékrendszerek, és a vasúti és közúti haszonjárművek alrendszereihez tartozó alkatrészek minőségbiztosítását. A központ 350 új, vonzó munkahelyet teremt a különleges szakképzettséggel rendelkező mérnökök és technikusok számára. A Knorr-Bremse Csoport összesen nem kevesebb, mint hét új termelőlétesítményt nyitott meg 2013 augusztusa óta az USA-ban, Brazíliában, Olaszországban, Magyarországon, Indiában és Ausztráliában. Ezek az új létesítmények megnövelték a kapacitást és a hatékonyságot, valamint erősítik a Csoport innovációs erejét, lehetővé téve a Knorr-Bremse számára, hogy ellensúlyozza a költségre ható egyre emelkedő nyomást, és kiemelkedően versenyképes rendszereket szállítson vevői számára.

Fejlesztést megelőző projekt: rövidebb féktávolság

Az automatizált vezetés fokozatos térnyerésével kapcsolatban, a Knorr-Bremse egy fejlesztést megelőző projekt keretében vizsgálta, hogy miként érhető el a féktávolság további csökkentése a közúti haszonjárművek esetében. A vontatóegység és a vontatott trailer teljes fékrendszerének szisztematikus alkatrész szintű optimalizálásának segítségével, a Vállalat fejlesztőmérnökei elérték a kívánt csökkentést, anélkül, hogy növelniük kellett volna a maximális fékerő-nyomatékot. Egyéb változtatásokkal együtt, ez egy 40 tonnás, teljesen megrakodott teherautó féktávolságának mérhető csökkentését eredményezte, amikor maximális fékerő kifejtése esetén 85 km/h sebességről álló helyzet eléréséig a féktávolság egészen pontosan egy autó hosszával csökkent. Ez kitűnő példáját nyújtja annak, hogy a Knorr-Bremse hogyan folytatja célzott fejlesztéseit a közúti haszonjármű rendszerek terén a nagyobb útbiztonság elérése érdekében.

Energiaforrás-hatékony vontató egységek

A könnyebb súly, alacsonyabb üzemanyag fogyasztás és hosszabb élettartam előnyeinek egyesítésével a Knorr-Bremse folyamatosan növeli termékeinek fenntarthatóságát és gazdaságosságát, új, energiaforrás-hatékony megoldásokat hozva létre, és nem utolsósorban a hibrid és elektromos járművek számára is. Az elektromos meghajtású csavarkompresszor halk működést biztosít, és nem ad ki zavaró üzemeltetési zajt, amikor a motort lekapcsolják. A fékezési energia sűrített levegővé történő energia-hatékony átalakítása éves szinten akár 1,700 liter gázolaj üzemanyag megtakarítást is jelenthet. Nagy kimeneti kapacitása révén, ez a kompresszor ideális a nagyméretű városi buszok számára. A csavarkompresszor első generációs változata már sorozatgyártásban van, és a Knorr-Bremse már dolgozik a következő generáció kifejlesztésén.

A Vállalat hagyományos motor meghajtású kompresszorai szintén elősegítik az energiaforrások gazdaságos használatát: a tengelykapcsolóval ellátott kompresszor esetében, amelyet a Knorr-Bremse évek óta sikeresen gyárt, az Elektronikus Levegő Vezérlő (EAC) rendszer a tengelykapcsoló nyitásával lekapcsolja a kompresszort, amikor magasabb motorteljesítményre van szükség, mint például emelkedőn felfelé, vagy előzésnél. Amikor a motor motorfék üzemmódban van, mint például lejtőn lefelé menetben, az újra működésbe hozott kompresszor a jármű felesleges energiáját felhasználva sűrített levegőt termel. Ez akár 1,300 liter üzemanyag megtakarítást is eredményezhet évente.

Az új alumínium kompresszorház szintén elősegíti a nagyobb hatékonyságot. Az új ház 35 százalékkal kevesebbet nyom, mint elődje. Ezen kívül, a hengerbe integrált vízhűtőköpeny akár 50°C fokkal is csökkenti a hőmérsékletet. Ez csökkenti az olaj felhasználást, javítja a levegő minőséget és meghosszabbítja a levegőszárító tartály élettartamát.

Az EAC-alapú Elektronikus Rögzítőfék (EPB) sorozatgyártásba került az első tehergépjármű gyártónál, és kiváló példáját nyújtja a biztonságnak és a kényelemnek. A jármű álló helyzetében az EPB-t egyszerűen egy gomb lenyomásával vagy kézzel lehet aktiválni, vagy automatikusan aktiválódik, amikor a motort leállítják. Mindkét esetben az elektronikus rögzítőfék megakadályozza a gépjármű elgurulását. A Knorr-Bremse az Elektronikus Rögzítőféket az EAC 2.5 levegővezérlő rendszerbe integráltan szállítja. Ez nem csak a maximális integrációt biztosítja, de jól mutatja a Vállalat képességét, hogy innovatív rendszereket hozzon létre, amelyek valódi hozzáadott értéket biztosítanak a vevők számára – a világ első beszállítójaként, amely megbízható sorozatgyártást képes biztosítani.

Elérhető az EAC-től független, önálló verzió is, amely rugalmas, opcionális funkciót biztosít. Ezt azoknak a vevőknek ajánljuk, akik nem szeretnék a rendszerüket teljesen az EAC 2.5-höz igazítani. A Knorr-Bremse szakértői rendszeresen próbálnak a vevők igényeihez igazodó további fejlesztéseket végrehajtani, fejlesztve a meglévő, bevált alkatrészeket, új módon kombinálva azokat.

A több mint 27 millió legyártott tárcsafékkel a Knorr-Bremse meghatározta a működésre és minőségre vonatkozó szabványt. Az újonnan bevezetett ST7 pótkocsi fékkel, és a következő generációs, fejlesztési szakaszban lévő nagy teljesítményű tárcsafékekkel a Knorr-Bremse azon az úton van, hogy kiterjessze meglévő piacvezető szerepét.

A Knorr-Bremse által nemrégiben kifejlesztett mechatronikai Átviteli Vezérlő Rendszer 2015-ben kerül a piacra, a világ vezető, teljesen automatizált átviteli rendszer következő generációjaként. Az elektronikus vezérlőegység az optimális üzemi tartományban tartja a motort, csökkentve ezáltal az üzemanyag felhasználást. Az Átviteli Vezérlő Rendszer egy modul szerkezettel rendelkezik, amelynek része egy elektronikus vezérlő modul, egy pneumatikus modul és egy szenzor modul, ami regisztrálja a kiválasztott sebességet, valamint a hőmérsékletet és az átviteli sebességet. A moduláris szerkezet az átviteli rendszerbe történő tökéletesebb integrációt tesz lehetővé, és csökkenti az üzemeltetési költségeket. “Ezzel az átvitellel, lenyűgöző bizonyítékát nyújtjuk azon képességünknek, hogy folyamatosan fejlesszük a jól bevált technológiai megoldásokat,” mondta Bernd Spies, a Knorr-Bremse Közúti Haszonjármű Igazgatói Tanácsának Elnöke.

Egy másik, újonnan kifejlesztett termék a váltó modul a világ első kettős tengelykapcsoló átviteli rendszerében nagyteljesítményű teherautóban. Ez lehetővé teszi a tengelykapcsolókon belüli és az átvitel gyors váltását. Az erő áramlását már nem szakítja meg a sebességváltás, ami további kényelmet jelent a vezető, és üzemanyag megtakarítást a tehergépjármű flotta üzemeltetője számára. A termék ez év végén kerül piacra.

A skálázható fékvezérlő rendszerek jelentik a jövőt

“A piacon stabil pozícióval rendelkező, moduláris ABS- vagy EBS-alapú fékvezérlő rendszerekkel most már évek óta új funkciókat adunk hozzá meglévő rendszereinkhez, és további skálázható alkalmazásokat kínálunk a piacok számára világszerte,” mondta Spies. “A több mint 8 millió leszállított elektronikus fékrendszer és technológiai vezető szerepünk alapján, hozzáadott értékeket kínálunk vevőink számára, továbbfejlesztve a rendszer felépítését és csökkentve a különböző variánsok számát. A piaci vezető pozíciónkra támaszkodva továbbra is a lehető leghatékonyabb módon integráljuk a funkciókat, és tovább egyszerűsítjük az alkalmazásokat, annak érdekében, hogy egyre erőteljesebb vezetéstámogató rendszereket kínálhassunk, továbbhaladva egészen az automatizált vezetésig. Ezt a megközelítést szisztematikusan alkalmazzuk a fékvezérlő rendszereink következő generációjánál, amelyek már fejlesztési szakaszban vannak.”

Az IAA kiállításon a Knorr-Bremse két új megoldást fog bemutatni, amelyet kimondottan a BRIC (Brazília, Oroszország, Olaszország és Kína) országok piaci igényeinek megfelelően fejlesztettünk. A speciálisan fejlesztett globális Levegő Továbbító Egység (Air Processing Unit) (APU) egy különlegesen kompakt moduláris egység, amely egy levegőszárítót és egy többkörös védőszelepet tartalmaz. Ez a Levegő Továbbító Egység nem csak olcsó, de a karbantartása is egyszerű. Egy másik teljes mértékben skálázható termékünk a “BRIC TABS” ABS rendszer a vontatott járművek számára, amely különböző felszerelési lehetőségeket biztosít, vonzó áron.

Intelligens trailerek

A hatékony trailer magasság igazítás megvalósítása érdekében, a Knorr-Bremse kifejlesztette az Intelligens Magasság Kiegyenlítő Vezérlő rendszert (Intelligent Leveling Control System) iLVl a trailerek számára. A fékrendszerbe épített iLvl működtető egységgel a rendszer gyorsabban reagál, és sokkal gyorsabban emeli, vagy süllyeszti a trailert, mint korábban. A rendszer el van látva pneumatikus vezérlő gombokkal is, amelyek lehetővé teszik, hogy a trailer magasságát beállítsák akkor is, amikor az nincs csatlakoztatva a vontatójárműhöz.

A Knorr-Bremse által gyártott Intelligens Trailer Hozzáférési Ponttal (iTAP) a vezető okostelefonja nem csak távvezérlőként, de adatterminálként is működik. A vezető olyan kulcsfontosságú információkhoz tud bármikor hozzáférni, mint például a keréknyomás, vagy a jármű súlya. Ezen kívül a trailer magasságát, vagy emelési szögét a képernyőn végrehajtott egyetlen húzással be lehet állítani. A TIP Trailer Services-szel együttműködve, a Knorr-Bremse ellátta az iTAP renszerét FleetRemote funkcionalitással is. Ennek a Wi-Fi kapcsolaton alapuló információs technológiai alkalmazásnak a segítségével rendszeres időközönként információt küldenek a flotta központjába a jármű helyzetéről és állapotáról.

A kiállításon bemutatásra kerül a Knorr-Bremse pavilonban az új St7 trailer tárcsafék is. Ez jelenleg a piac legkönnyebb két-dugattyús fékje a 22.5 collos kerekek számára. A fékollókon, a hordozón és a fékbetéten végrehajtott módosítások 10%-kal csökkentették a tárcsafék súlyát, összehasonlítva az előző modellel. Az ST7 tárcsaféket nem csak a Knorr-Bremse pavilonban lehet megtekinteni, de számos tengely és járműgyártó pavilonjában is az IAA közúti haszonjármű kiállításon.

A múltban a nehéz trailerek előírt sugárban történő megfordulásához kormányzott tengelyekre volt szükség. Most, a Kässbohrerrel együttműködve, a Knorr-Bremse egy ötletes és alacsonyköltségű alternatívát dolgozott ki: a Kormányzás Fékek (Steer-by-Braking) által rendszert. Az összetett mechanikus kormányzási rendszerek helyett, a Kormányzás Fékezés által rendszer a részleges tehercsökkentésen és a hátsó kerekek szelektív fékezésén alapul. A vezetőnek nem kell manuális semmit ki- vagy bekapcsolnia, és a kormányzásra összpontosíthat.

Sztár versenyző a kiállításon

A szeptember 27-28-i hétvégén, a jelenlegi európai „Truck Racing” bajnoka, háromszoros győztes, Jochen Hahn aláírást oszt a Knorr-Bremse pavilonban: szombaton 11:00-tól és vasárnap 14:00-tól. Hahn versenykamionja a Knorr-Bremse pavilonja előtti területen tekinthető meg (17-es csarnok előtt), ahol a Knorr-Bremse teherautó szimulátorán a látogatók tehetik próbára vezetési képességeiket.

Knorr-Bremse az IAA Közúti Haszonjárművek kiállításon:

  • 17-es csarnok, A30-as pavilon
  • 17-es csarnok előtti terület
  • az iTAP a VDA Services innovációs emelvényén (26-os csarnoktól északra)
  • az Alltrucks kiállító helyen, a 23-as csarnokban az A28-as pavilonban

 

Bucsai Edina

Tel: +36 76 511 738
Mobil: +36 30 428 5115
e-Mail: edina.bucsai@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
Knorr-Bremse TruckServices
H-6000 Kecskemét, Georg Knorr u. 8.
Hungary

Kovács Beatrix

Tel: +36 1 2894 109
Mobil: +36 30 190 9710
e-Mail: beatrix.kovacs@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.
Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems Budapest
H-1238 Budapest, Helsinki út 105.
Hungary

Sajtólista



Share

With the Intelligent Trailer Access Point iTAP, the smartphone acts not only as a remote control unit for the trailer but also as a data terminal. © Knorr-Bremse AG