Sajtóközlemények
Vezetéstámogató rendszerek a vasúti teherszállítás szektorban: a Knorr-Bremse a DB Schenker Rail vállalattal együttműködve közös teszteket hajt végre
2014. szeptember 24.
A Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek és a DB Schenker Rail az energia-hatékony üzemeltetés szempontjából közösen tesztelték a mozdonyvezetők vezetéstámogató rendszerének képességét, méghozzá a német vasúti teherszállítás kiválasztott útvonalain.
Az elmúlt három hónap folyamán a DB Schenker Rail számos szokásos üzemeltetésű vonatát szerelték fel a Knorr-Bremse LEADER® vezetéstámogató rendszerével. A vezetéstámogató rendszer egy energia-optimalizált tervet készít A vasútvonal domborzati adatainak, a vonat és a menetrend alapján, és továbbítja a megfelelő ajánlásokat a vezető felé.
Az Európai Unió kitűzött célja a széndioxid kibocsátás csökkentése a szállítási szektorban, méghozzá a fenntarthatóság elősegítése érdekében, és ez motiválja az energia-hatékony termékek kifejlesztését. Noha a vezetéstámogató rendszerek már fontos szerepet játszanak a CO2 kibocsátás csökkentésében az utasszállító szektorban és használatban vannak a menetrend szerinti járatokon szerte a világban, az európai vasúti teherszállítási szektorban az ilyen fejlesztések még mindig gyermekcipőben járnak.
Az energia megóvás érdekében létrehozott termékfejlesztések és az üvegházi gázkibocsátás csökkentése rendkívül fontos szerepet tölt be a Knorr-Bremse-nél. A fejlesztés érdekében a cég jelenleg 80 millió Eurót ruház be a münchenben a a fejlesztési központ építésébe, ahol a vállalatcsoport két divíziójának — Vasúti Jármű Rendszerek és Közúti Haszonjármű Rendszerek —a tesztelési és fejlesztési feladatait hajtják majd végre. Ez körülbelül 17000 négyzetméter beépített területet jelent, és több mint 100 tesztpad segítségével folynak majd a műszaki tesztelések, valamint a fékrendszerek, és az alrendszerek alkatrészeinek minőségbiztosítása. Ráadásul a központ 350 új, vonzó munkahelyet teremt a különleges szakképzettséggel rendelkező mérnökök és technikusok számára.
Az összehasonlítás azt mutatja, hogy a vezetéstámogató rendszer nem csak a CO2 kibocsátást csökkenti, hanem az egyes utak által elhasznált energia abszolút mennyiségét is. A rendszer így jelentős módon hozzájárul az általános környezeti teljesítményhez és a vasúti teherszállítás versenyképességéhez. A rendkívül pozitív eredmények alapján a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek és a DB Schenker Rail a rendszer rendszeres üzemeltetésben történő bevezetését tervezi.
Eva Seifert
HR vezető, München