Sajtóközlemények
IAA: A Knorr-Bremse-rendszerek felkészültsége segít előmozdítani az innovációt
2016. október 11.
A gépjárművezetés-támogató rendszerek és automatizált vezetési megoldások uralta IAA keretében a Knorr-Bremse kihasználta a lehetőséget, hogy szaktudása teljes spektrumát kiállítsa.
„Az automatizált autóvezetés új funkciókat és követelményeket teremtett iparágunkban” – nyilatkozta Dr. Peter Laier, a vállalat igazgatóságának tagja. „Tehergépkocsi-rendszereink felkészültsége itt előnyt jelent, mivel lehetővé teszi a hozzáadott érték megteremtését ügyfeleink számára az intelligens hálózatkialakítás segítségével.” A Knorr-Bremse IAA-sajtótájékoztatóján Peter Laier és az Igazgatótanács elnöke, Bernd Spies bemutatták a vállalat legújabb rendszereit, valamint ismertették további fejlesztési stratégiájukat.
Olyan magas rangú vendégek is meglátogatták a standot, mint Stephan Weil, Alsó-Szászország miniszterelnöke, Günther Oettinger, az Európai Bizottság digitális gazdaságért és társadalomért felelős biztosa, valamint Matthias Wissmann, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke, akik megvitatták az ezen új technológiák kínálta lehetőségeket a vállalat tulajdonosával, Heinz Hermann Thiele úrral és a Knorr-Bremse vezetőivel.
A szakvásár egyik fénypontja az autonóm udvari manőverező rendszer prototípusa volt, amelynek segítségével a teherautó sofőr nélkül képes manőverezni, parkolni vagy beállni az áruraktárak rakodóhelyére. Günther Oettinger megvizsgálta a rendszert a csarnokon kívül: beült az utasülésre, a teherautó pedig önállóan körbevitte a területen.
„Az autonóm telepi manőverezést végző prototípusunk különlegessége az a tény, hogy ezeket a funkciókat a Knorr-Bremse-alkatrészek és -működtetőelemek intelligens hálózatával valósítottuk meg” – magyarázta Dr. Peter Laier. „A rendszer lelke az új GSBC fékvezérlés, ami kiegészül az EPB elektronikus rögzítőfékkel és az iHSA kormányrendszerrel, amelyet a Knorr-Bremse leányvállalata, a tedrive Steering Systems fejlesztett ki. A sebességváltó és a tengelykapcsoló vezérlését, a pótkocsi EBS rendszerét, illetve a szoftvert is mi magunk fejlesztettük.”
Bernd Spies hozzátette még: „Számos egyeztetésünk a vevőkkel ráébresztett minket arra, hogy iparágunk világszerte gyökeres változáson megy keresztül. Napjainkban a kiváló autógépészeti tervezés nem elég – a hosszan tartó sikerhez a rendszer felkészültségére, de úttörő képességekre is szükség van. Ebben a tekintetben a Knorr-Bremse pozíciója rendkívül erős: következetesen integráljuk alkatrészeinket, és az élvonalbeli szoftverarchitektúra lehetőségeit is maradéktalanul kiaknázzuk, anélkül, hogy jottányit engednénk a biztonságból. A közúti biztonság és a közlekedési hatékonyság a legfontosabb szempontjaink közé tartozik.”