Sajtóközlemények

A Knorr-Bremse 800 kétszekciós mozdonyhoz szállít fékrendszereket Indiában

2017. február 15.

Gyorsabbak és biztonságosabbak – ez jellemzi az Alstom új Prima E típusú kétszekciós villamos-dízelmozdonyait, amelyekből 800 darabot szállít az Indiai Államvasutak számára. A mozdonyokhoz a fékrendszereket a Knorr-Bremse India biztosítja, amely képes az elvárt gyorsasággal teljesíteni a megbízást és a szigorú helyi előírásoknak is megfelel.

  • A Knorr-Bremse vállalat fékrendszerei gondoskodnak arról, hogy a WAG12 típusú kétszekciós mozdonyok mindenkor biztonságosan megállíthatók legyenek. | © Alstom

Az elkövetkező évtizedekben India jelentős mértékben bővíteni kívánja vasúti áruszállítási hálózatát két új, az országon áthaladó, ezer kilométernél jóval hosszabb árufuvarozási folyosó kialakításával. Az egyik közlekedési folyosó az észak-indiai Pandzsáb államot fogja összekötni Nyugat-Bengállal, a másik pedig a Mumbai közelében lévő Jawaharlal Nehru kikötőtől a fővárost, Delhit körülvevő régióig vezet majd.

Az a 800 darab Prima E típusú, kétszekciós villamos-dízelmozdony, amelyeket az Indiai Államvasutak az Alstomtól rendelt meg, ezen a két vonalon is közlekedni fognak. A különlegesen nagy teljesítményű mozdonyok legfeljebb 6000 tonna össztömegű szerelvényeket vontatnak majd 120 km/órás maximális sebességgel. A Knorr-Bremse feladata lesz a fékrendszerek leszállítása a kimagasló volumenű megrendeléshez.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy részt vehetünk egy ilyen fontos infrastrukturális beruházásban” – mondta Klaus Deller, a Knorr-Bremse AG igazgatótanácsának elnöke, a Rail Vehicle Systems (vasúti járműrendszerek) vezetője. A vállalat komplett fékrendszereket – fékvezérlő egységet, légkezelő és forgóváz-berendezéseket – biztosít a mozdonyokhoz, amelyek mindegyike megfelel a helyi előírásoknak, vagyis teljesítik az UIC szabvány követelményeit.

A rendszerek alapját a CCBII-IR fékvezérlő rendszer képezi, amely a CCBII rendszer egyik továbbfejlesztett változata. Az utóbbi években ezt a rendszert építik be az Indiai Vasutak által üzemeltetett új mozdonyok többségébe. 250 darab WAG 12 kétszekciós mozdony esetében a Knorr-Bremse legalább 13 évre vállalja rendszerei szervizelését is.

„Az új indiai üzemünk csaknem három évvel ezelőtti elindulásának köszönhetően közelebb kerültünk az ügyfelünkhöz” – mutatott rá Klaus Deller. Ez a lépés azért vált szükségessé, mert az indiai vasúti piac gyorsan bővül, és a régi üzem elérte kapacitása határait. Az új telephely 26 000 négyzetméternyi irodával és üzemi területtel rendelkezik, ahol a Knorr-Bremse jelentős tapasztalattal rendelkező, hűséges munkatársak szakértelmére támaszkodhat. A Knorr-Bremse globálisan egységesített gyártási rendszere (KPS) alapján itt előállított fékvezérlő egységek, forgóváz berendezések, kompresszorok és légszárítók elsősorban az indiai piacra kerülnek – a tanúsított regionális beszállítókkal szoros együttműködésben. A Knorr-Bremse palwali üzeme a szigorú helyi jogszabályi követelményeknek is megfelel, miközben termékei magas hozzáadott értéket tartalmaznak. Az első szállításokat 2017 közepére ütemezik és 11 éves időtartammal számolnak.

 

Bucsai Edina

Tel: +36 76 511 738
Mobil: +36 30 428 5115
e-Mail: edina.bucsai@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
Knorr-Bremse TruckServices
H-6000 Kecskemét, Georg Knorr u. 8.
Hungary

Kovács Beatrix

Tel: +36 1 2894 109
Mobil: +36 30 190 9710
e-Mail: beatrix.kovacs@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.
Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems Budapest
H-1238 Budapest, Helsinki út 105.
Hungary

Sajtólista



Share

A Knorr-Bremse vállalat fékrendszerei gondoskodnak arról, hogy a WAG12 típusú kétszekciós mozdonyok mindenkor biztonságosan megállíthatók legyenek. | © Alstom