Sajtóközlemények
A Knorr-Bremse 800 kétszekciós mozdonyhoz szállít fékrendszereket Indiában
2017. február 15.
Gyorsabbak és biztonságosabbak – ez jellemzi az Alstom új Prima E típusú kétszekciós villamos-dízelmozdonyait, amelyekből 800 darabot szállít az Indiai Államvasutak számára. A mozdonyokhoz a fékrendszereket a Knorr-Bremse India biztosítja, amely képes az elvárt gyorsasággal teljesíteni a megbízást és a szigorú helyi előírásoknak is megfelel.
Az elkövetkező évtizedekben India jelentős mértékben bővíteni kívánja vasúti áruszállítási hálózatát két új, az országon áthaladó, ezer kilométernél jóval hosszabb árufuvarozási folyosó kialakításával. Az egyik közlekedési folyosó az észak-indiai Pandzsáb államot fogja összekötni Nyugat-Bengállal, a másik pedig a Mumbai közelében lévő Jawaharlal Nehru kikötőtől a fővárost, Delhit körülvevő régióig vezet majd.
Az a 800 darab Prima E típusú, kétszekciós villamos-dízelmozdony, amelyeket az Indiai Államvasutak az Alstomtól rendelt meg, ezen a két vonalon is közlekedni fognak. A különlegesen nagy teljesítményű mozdonyok legfeljebb 6000 tonna össztömegű szerelvényeket vontatnak majd 120 km/órás maximális sebességgel. A Knorr-Bremse feladata lesz a fékrendszerek leszállítása a kimagasló volumenű megrendeléshez.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy részt vehetünk egy ilyen fontos infrastrukturális beruházásban” – mondta Klaus Deller, a Knorr-Bremse AG igazgatótanácsának elnöke, a Rail Vehicle Systems (vasúti járműrendszerek) vezetője. A vállalat komplett fékrendszereket – fékvezérlő egységet, légkezelő és forgóváz-berendezéseket – biztosít a mozdonyokhoz, amelyek mindegyike megfelel a helyi előírásoknak, vagyis teljesítik az UIC szabvány követelményeit.
A rendszerek alapját a CCBII-IR fékvezérlő rendszer képezi, amely a CCBII rendszer egyik továbbfejlesztett változata. Az utóbbi években ezt a rendszert építik be az Indiai Vasutak által üzemeltetett új mozdonyok többségébe. 250 darab WAG 12 kétszekciós mozdony esetében a Knorr-Bremse legalább 13 évre vállalja rendszerei szervizelését is.
„Az új indiai üzemünk csaknem három évvel ezelőtti elindulásának köszönhetően közelebb kerültünk az ügyfelünkhöz” – mutatott rá Klaus Deller. Ez a lépés azért vált szükségessé, mert az indiai vasúti piac gyorsan bővül, és a régi üzem elérte kapacitása határait. Az új telephely 26 000 négyzetméternyi irodával és üzemi területtel rendelkezik, ahol a Knorr-Bremse jelentős tapasztalattal rendelkező, hűséges munkatársak szakértelmére támaszkodhat. A Knorr-Bremse globálisan egységesített gyártási rendszere (KPS) alapján itt előállított fékvezérlő egységek, forgóváz berendezések, kompresszorok és légszárítók elsősorban az indiai piacra kerülnek – a tanúsított regionális beszállítókkal szoros együttműködésben. A Knorr-Bremse palwali üzeme a szigorú helyi jogszabályi követelményeknek is megfelel, miközben termékei magas hozzáadott értéket tartalmaznak. Az első szállításokat 2017 közepére ütemezik és 11 éves időtartammal számolnak.