Sajtóközlemények
Kína haszongépjármű piaca felfedezi az automatizált kézi sebességváltókat
2017. augusztus 21.
A legtöbb kínai haszongépjármű még mindig kézi sebességváltóval rendelkezik, azonban egyre bővül a kereslet az automatizált manuális sebességváltók iránt és óriási a potenciál. Miután Japánban meglévő termék portfóliójának kiegészítésére megszerezte a Bosch közúti haszongépjármű sebességváltó komponens üzletágát, a Knorr-Bremse ideális pozícióban van ennek az igénynek a kielégítésére Ázsiában.
„A haszongépjárművek automatizált tengelykapcsoló és sebességváltó rendszereinek növekedési rátája Ázsiában óriási mértékű”, mondja Peter Laier, Knorr-Bremse AG Haszongépjármű Rendszerek üzletágáért felelős igazgatósági tag: „Európában minden öt nehéz teherautóból négy automatizált sebességváltóval kerül forgalomba, míg Kínában ez a tendencia csak most kezdődik.” A piaci potenciál óriási figyelemmel arra, hogy a kínai haszongépjármű piac már két-háromszor olyan nagy, mint az európai megfelelője.
Azonban Knorr-Bremse regionális fókusza nem szorítkozik a nehéz tehergépjárművekre. Alapszabályként, ebben a járműkategóriában a pneumatikus rendszereket veszik igénybe az érintett nagy működtetési erők miatt. Azonban, közepes és könnyű haszongépjárműveknél az elektromos és hidraulikus sebességváltó rendszerekre van inkább igény. A Bosch Transmissions Systems (TRS) japán üzletágának 2017. március 31-én történt felvásárlásával Knorr-Bremse jelentős mértékben megnövelte belső szakismeretét e két piaci szegmensben. A cégfelvásárlás eredményeként 113 munkavállaló csatlakozott a Knorr-Bremséhez, nagy mértékben kibővítve a helyi team képességeit Sakadóban, Japánban.
Ennek eredményeként Knorr-Bremse a sebességváltó kezelőrendszerek teljes választékát lefedi. Az Ázsiában már elért nagy arányú műszaki fejlesztés és gyártás lehetővé teszi, hogy az ügyfél döntse el a meglévő manuális sebességváltóinak automatizálását, ahhoz csatlakoztatva vezérlőrendszereket, vagy pedig választhatja az új, teljesen integrált, automatizált manuális sebességváltót (AMT). Bármelyik esetről legyen is szó, a Knorr-Bremse által kínált csomagban szerepel a fokozatvezérlő egység, a tengelykapcsoló-működtető eszköz és különböző szenzorok, amelyek gyűjtik a motor fordulatszám, a nyomás, a pozíció, a hőmérséklet adatait, valamint a járművezető sebességváltási szándékairól szóló információkat, együtt az összes elektronikával és a szükséges fejlesztési munkákkal – különösen ami a szoftvert illeti.
A Knorr-Bremse Haszongépjármű Rendszerek Igazgatóságának tagja, Thorsten Seehars, az AMT előnyeit így foglalja össze: „A speciálisan adaptált vezérlőprogramoknak köszönhetően a sebességváltó vezérlő egységekben az AMT rendszerek nemcsak a vezetési kényelmet javítják, hanem egyúttal csökkentik az üzemanyag-fogyasztást, a kipufogógáz emissziót és az alkatrészkopást is. Mivel a járművezető jobban képes koncentrálni a környező forgalomra, az automatizált sebességváltó kezelő-rendszerek hozzájárulnak a biztonság javításához is.”