Sajtóközlemények

A Knorr-Bremse az IAA-n: Augmentált valóságban mutatkoznak be a legújabb pótkocsi-technológiák

2018. szeptember 13.

  • Minden pótkocsit és értékesítés utáni időszakot érintő téma műsoron a kültéri D107-es standon
  • Harmadik generációs pótkocsi-EBS-rendszerek új funkciókkal
  • Következő generációs levegős tárcsafékek pótkocsikhoz

A Knorr-Bremse – a fékrendszerek globális piacvezetője, valamint egyéb vasútijármű- és haszongépjármű-rendszerek vezető szállítója – iPadek és augmentált valóság segítségével mutatja be a pótkocsik fékvezérlésének, alvázkezelésének és kerékvégeinek lehetőségeit.

  • A Knorr-Bremse az IAA 2018-on mutatja be az aktuális TEBS G2.2-t követő, harmadik és legújabb generációs pótkocsi-EBS-t. | © Knorr-Bremse AG

A Knorr-Bremse új megközelítést alkalmaz a 2018-as IAA haszongépjármű-bemutatón: a pótkocsikra és az értékesítés utáni időszakra vonatkozó kínálatának minden jellemzőjét különálló, erre a célra szánt standon ismerteti meg a látogatókkal. Az „A pótkocsik világa és a TruckServices” mottóval összhangban a vállalat a kültéri D107-es standon nemcsak a legújabb fejlesztéseket mutatja be, hanem a következő generációs pótkocsifék-vezérlési és alvázkezelési megoldásait is, természetesen az átfogó értékesítés utáni szolgáltatásaival kiegészítve. A vállalat emellett a pótkocsiszektor jövőjébe is betekintést nyújt, méghozzá a részleteket augmentált valósággal illusztrálva.

Ahogyan Dr. Peter Laier, a Knorr-Bremse AG Haszongépjármű-rendszerek részlegéért felelős igazgatósági tagja nyilatkozta: „A pótkocsi-EBS harmadik generációjával, valamint a rögzítő és söntölő szelep új generációjával a Knorr-Bremse aktívan dolgozik azon, hogy még nagyobb integrációt érjen el a fékvezérlés és az alvázkezelés szektorainak különálló alkatrészei között. Egyértelmű előnyöket nyújtunk a járműgyártók számára: extra funkciókkal kiegészített alacsonyabb költség- és munkaigényt a tervezés és a beépítés fázisában is. Nagyobb hatékonyságot segítenek elő NEXTT® egydugattyús tárcsafékeink is, amelyeket kifejezetten a pótkocsipiacra fejlesztettünk.”

A terméktervezés jelene és jövője

Thorsten Seehars, a Knorr-Bremse Haszongépjármű-rendszerek igazgatótanácsának tagja hozzátette: „A pótkocsikra és az értékesítés utáni időszakra összpontosító standunk látogatóinak három különböző módon is bemutatjuk az elért műszaki eredményeinket: Először is közvetlenül összehasonlítjuk a termékalkatrészeket; emellett itt van egy oldalára döntött konténerszállító alváz a legújabb alkatrészekkel; végül pedig animációkon keresztül mutatjuk meg az alkatrészek belsejét, és a különböző rendszer-generációk közötti különbségeket is.” Az iPadek által nyújtott augmentált valóság segítségével a látogatók a pótkocsitervezés jelenében és jövőjében is elmerülhetnek.

A vezérlőrendszer terén elért fejlesztések mellett a Knorr-Bremse a kerékvégek evolúcióját is bemutatja. A különbségek egyszerűbb összehasonlításának érdekében a legújabb ST6 és ST7 kétdugattyús fékek az idén debütált NEXTT egydugattyús fék mellett lesznek láthatók. Az iPadek itt is betekintést nyújtanak a termékek belső működésébe.

Pótkocsi-EBS-rendszerek összehasonlítása: több funkció, egyszerűbb beszerelés

A pótkocsi-EBS-rendszerek három generációja lesz látható a Knorr-Bremse standján: egy gyárilag felújított G1 termék, az aktuális TEBS G2.2, és az érkező TEBS G3. A harmadik generációs modell integrált vezérlést és működtetőelemeket tartalmaz a légfelfüggesztéshez és az emelőtengelyhez is. A gyártók számára ez kevesebb rendszeralkatrészt, könnyebb tervezést, több egyszerű csövezést, alacsonyabb beszerelési költségeket és kisebb munkát jelent. A fejlesztés nemcsak az egyre népszerűbb emelőtengelyek következménye, hanem a növekvő jármű-automatizálásé is, amely központi vezérlést és folyamatos funkciófelügyeletet igényel. E tekintetben a TEBS G3 újabb lépést tesz a jövő felé.

A bemutató további termékei közé tartozik az iTAP pótkocsi-távvezérlő rendszer, az RDC rámpadokkoló vezérlő, valamint a TPMS abroncsnyomás-figyelő rendszer.

Parkolási és manőverezési szelep (POM): beépített emelő-engedő vezérlés

A jelenlegi POS rögzítő és söntölő szelephez hasonlóan az új generáció (POM) is lehetővé teszi a pótkocsi rögzítőfékének kiengedését akkor is, ha a pótkocsi nincs rögzítve a tehergépjárműre. A jármű tehát áthelyezhető és biztonságosan átparkolható külső sűrített levegő és tápellátás nélkül is. A POM rendszer emellett az elektropneumatikus légfelfüggesztés emelő/leengedő funkcionalitását is integrálja. A parkolás és a manőverezés mellett tehát a teherfelület magassága is könnyedén és kényelmesen, egyetlen eszközzel módosítható. Az új modul szintén jelentős költség- és energiamegtakarítást jelenthet a tervezés és a beépítés fázisában, továbbá ideális kiegészítője lehet a TEBS G3-nak.

Knorr-Bremse TruckServices: Tartsd mozgásban

Az Élettartam-hatékonysági elvéhez hűen a Knorr-Bremse TruckServices is bemutatja a standon az értékesítés utáni megoldásait. A jól bevált szervizkoncepcióktól (nem utolsó sorban az ST7 pótkocsifékkel) a gyárilag felújított mechanikus és mechatronikai termékeken át, az EconX portfóliótól egészen a specializált műhelyeknek szánt különleges szerszámokig – minden szervizigényhez találunk megoldást. A bemutató része a ProFleet Connect is, a Knorr-Bremse TruckServices márkákon átívelő telematikai megoldása, melynek minden részlete elérhető a standnál.

Rövid úton vissza az útra a Knorr-Bremse jótálláskezelési koncepciójával

A Knorr-Bremse új jótálláskezelési koncepción dolgozik a pótkocsik tekintetében. A tervek szerint a vállalat 2019 elejétől kezdve az Alltrucks műhelyhálózattal együttműködve kínál majd olyan megoldást, amely leegyszerűsíti a jótállási ügyek kezelését, hogy minden jótállási igény esetében gyorsabban és egyszerűbben érkezzen segítség. Számos műhely már a helyszínen meghozhatja a szükséges döntéseket, hogy a jármű a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben visszakerülhessen az útra.

Hétvégi különleges események

A szeptember 22-23-i hétvégén a teherautó-nagydíj bajnoka, Jochen Hahn oszt autogramokat a Knorr-Bremse standján (déli 12 órától). Az RWTH Aachen Egyetem hallgatói pedig a Formula Tanuló versennyel és elektromos versenyautóikkal ismertetik meg a látogatókat.

Knorr-Bremse: A holnap szállítását mi alakítjuk. Közösen.

Az elkövetkezendő néhány évben a közlekedésbiztonság mellett az összekapcsolhatóság, a károsanyag-kibocsátás csökkentése, az elektromos közlekedés és a vezetésautomatizálás megatrendjei formálják majd a közlekedési ágazatot.

Ebben az összefüggésben a Knorr-Bremse megbízható rendszerpartnerré válik, amely mind a négy fő területen folytatja fejlesztéseit, szoros együttműködésben ügyfeleivel. A Knorr-Bremse a haszongépjármű-ipar legfontosabb szakvásárain, a 2018-as IAA-n és az Automechanika kiállításon mutatja be termékportfólióját.

A bemutatott tevékenységek és újítások között úttörő közlekedésbiztonsági technológiák és automatizált közlekedési megoldások is találhatók autópályákra és városi alkalmazásokra a mottónkkal: „A holnap szállítását mi alakítjuk. Közösen.

Jöjjön el, és nézze meg a Knorr-Bremse termékeit Hannoverben szeptember 20. és 27. között az IAA haszongépjármű-bemutatón a 17-es csarnok A30-as standján és a D107 jelű szabadtéri területen. A Majna-Frankfurtban szeptember 11-től 15-ig megrendezésre kerülő Automechanika szakvásáron a Knorr-Bremse a 3.0-s csarnok E 91-es és G 98-as standján lesz megtalálható.

 

Bucsai Edina

Tel: +36 76 511 738
Mobil: +36 30 428 5115
e-Mail: edina.bucsai@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
Knorr-Bremse TruckServices
H-6000 Kecskemét, Georg Knorr u. 8.
Hungary

Kovács Beatrix

Tel: +36 1 2894 109
Mobil: +36 30 190 9710
e-Mail: beatrix.kovacs@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.
Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems Budapest
H-1238 Budapest, Helsinki út 105.
Hungary

Sajtólista



Share

A Knorr-Bremse az IAA 2018-on mutatja be az aktuális TEBS G2.2-t követő, harmadik és legújabb generációs pótkocsi-EBS-t. | © Knorr-Bremse AG