GYIK

Amikor régebben az üzemeltetők vonatbeszerzést bonyolítottak, a beszerzési ár állt a középpontban. Ez mára megváltozott. Miért?

Beszerzéskor a sínjárművek teljes életciklusra vetített költségei napjainkban egyre fontosabb szerepet játszanak. Az üzemeltetőknek már a beszerzéskor rendkívül előrelátó módon kell eljárniuk. Ehhez hozzájárulnak még az egyre rövidülő technológiai ciklusok, valamint az utasok kényelemmel, biztonsággal és megbízhatósággal szemben támasztott igényei. Az üzemeltetőknek eleget kell tenniük ezeknek a követelményeknek, akár a már meglévő flotta tekintetében is.

Hogyan reagál a Knorr-Bremse ezekre a változásokra?

Az áll a középpontban, hogy valódi értéktöbbletet nyújtsunk az üzemeltetőknek a járművek teljes életciklusa alatt. Egyfelől termékeink és rendszereink fejlesztése az elejétől fogva a karbantartás és a fenntarthatóság szem előtt tartásával történik. Másfelől már a termékek fejlesztésekor kiválasztjuk a megfelelő szervizszolgáltatásokat.

Ennek során magától értetődő, hogy a szervizcsomagokat az adott üzemeltetőre kell szabni: A sanghaji városi tömegközlekedési vállalatnak másak az igényei, mint egy európai, nagysebességű vonatokat közlekedtető üzemeltetőnek, már csak a kulturális szokások miatt is.

Ezenkívül a flották – főleg Európában – egyre jobban elöregednek, ezért aktívan foglalkozunk olyan kérdésekkel, mint az elavult termékek – pl. vezérlések – cseréje, komponensek és alrendszerek korszerűsítése, integrált korszerűsítési megoldások és olyan új, utólag felszerelhető termékek, amelyek a legmodernebb funkciókat nyújtják. Tudjuk, hogy a forgalomba helyezés központi szerepet játszik, ezért mindent elkövetünk, hogy e téren is optimális támogatásban részesíthessük ügyfeleinket.

Mindezek miatt a Knorr-Bremse a RailServicest, mint növekedés előtt álló szegmenst látja, és felkarolta. Valamennyi szervizszolgáltatását RailServices név alatt egyesítette azzal a céllal, hogy a következő években a sínjárművek rendszerei adják a Knorr-Bremse forgalmának kereken 50%-át.

Az üzemeltetőknél felvétődik a kérdés, hogy ezeket a szervizszolgáltatásokat saját maguk végezzék-e el, vagy harmadik félnek adják-e ki azokat.

A műszaki fejlődés megköveteli az egyre nagyobb mértékű specializálódást. A speciális szakmai ismeretek és a terméktapasztalat, de a különböző járművek terén szerzett tapasztalat is éppúgy szükséges, mint a modern vizsgálati technika. A Knorr-Bremse mindkettővel rendelkezik, ezért szervizszolgáltatásokra rendeltetett. Végül is senki sem ismeri jobban egy vonat alrendszereit, mint maga a fejlesztő és a gyártó!

Mit tud a Knorr-Bremse, amit mások nem tudnak?

A Knorr-Bremse több mint egy évszázad tapasztalatával rendelkezik, és a világon mindenütt jelen van. Ezt a globális rendszerkompetenciát képesek vagyunk az ügyfeleknél lokálisan alkalmazni, és pontosan rá, illetve környezetére szabni. Ezért a Knorr-Bremse folyamatosan frissíti termékportfólióját, amely a fékrendszerek mellett klíma- és ajtórendszereket, valamint egy sor segéd-, ellenőrző- és vezetőasszisztens rendszert is tartalmaz, és további új termékek állnak fejlesztés alatt. A RailServices munkatársai jelenleg többek között a járművön lévő összes Knorr-Bremse rendszer intelligens, állapotoptimalizált felügyeletén dolgoznak.

A „szervizszolgáltatás” nagyon elvont és szerteágazó fogalom. Mit jelent ez a „RailServices”-zel a háttérben?

Szakembereink bármikor készenlétben állnak, még akkor is, ha gyors reagálási időre van szükség. Kizárólag eredeti teljesítményt nyújtó, eredeti alkatrészeket forgalmazunk, amelyek elérhetőségét évtizedekre biztosítjuk. Ez a szerviz természetesen biztonságot is nyújt az üzemeltető számára, hogy valamennyi szervizközpontunk a jól bevált gyártási rendszer eljárásaira és folyamataira épít. A több mint 30 szervizközpont és a több mint 1.400 munkatárs vonzó partnerré teszi a RailServicest.

Hogyan biztosítják, hogy szerviztermékek és szolgáltatások esetében a Knorr-Bremse világszerte állandó, magas minőséget képes garantálni?

Amellett, hogy szervizközpontjainkban a legmodernebb, számítógéppel támogatott gyártási technológiákat alkalmazzuk a Lean-filozófia szerint, szervizmunkatársainkat pontosan meghatározott szempontok alapján választjuk ki és oktatjuk – többek között az erre a célra felhúzott RailServices Akadémián – a termékekre és szervizkultúránkra. Arról a „szervizgénről” beszélünk, amelyet a munkatársnak magával kell hoznia. Természetesen célirányosan invesztálunk a modern eszközökbe és az átfogó képzésbe.

Share