KMR_12-1-2012-0038

„Elektronikus Fékvezérlő Rendszer Nehéz Haszonjárművek Számára”

Pályázó neve: Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft

Konzorciumi partner: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Jármű és Járműirányítási Tudásközpont
Projekt megnevezése/Pályázat neve:Elektronikus Fékvezérlő Rendszer Nehéz Haszonjárművek Számára
Forrás megnevezése: Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap

Beruházás helye (régió): Közép Magyarország
Beruházás helye (megye): Pest
Beruházás helye (helység): Budapest

Megítélt összeg: 485 518 230 Ft
Projekt összköltsége: 695 676 000 Ft
Támogatás aránya: 69,79%

Támogatási döntés dátuma: 2012.10.08.
Szerződés hatályba lépésének dátuma: 2012.12.06
Starting Date of the Project: 2012.10.01.
Closing Date of the Project: 2015.03.31

Short summary of the project:

"Az elmúlt 20 év során Knorr-Bremse az elektronikus járműirányítási rendszerek területén technológiai elsőbbségre és piaci vezető szerepre tett szert. A siker titka a folyamatos fejlesztésre, jobbításra szánt erőforrások, a piaci követelményekre adott gyors válasz és a járműgyártókkal való aktív együttműködés. Ez a stratégia meghozta eredményét, azonban elért egy korlátot is: a fejlesztői kapacitás egy meglévő technológia finomítására, vevői és piaci követelményekhez való hozzáigazítására fordítódott, de nem történt lényeges technológiai ugrás. Az üzleti és törvényi környezet változására és a vevői elvárások növekedésére azonban már nem lehet jelentősebb léptékű tartalmi újítás nélkül válaszolni. Erősödik a technológiai nyomás a konkurencia részéről is.

A fent említett folyamat következményeként került meghatározásra a projekt tárgya, ami az elektronikusan vezérelt, elsősorban nehéz haszongépjárművekben alkalmazható fékrendszer tesztelt prototípusának kifejlesztése. A rendszer egy központi vezérlőegységből, kisebb vezérlőegységgel ellátott működtető elemekből, és a vezérlési, ill. szabályozási feladatok ellátásához szükséges érzékelőkből áll. A legnagyobb hozzáadott értéket és know-how-t az új, modell alapú tengelyterhelés-meghatározás és szabályozási eljárás fogja képviseli, ami majd minden fő szabályzó funkciót átalakít. Erre elsősorban a haszongépjárművek aktív biztonságát szabályozó új EU-s előírások miatt van szükség. A főbb technológiai újításokat a komponensek terén többek között egy új elven működő lábfékszelep-elmozdulásérzékelő és az elfordulási sebességet mérő érzékelő integrálása egy másik komponensbe jelentik. Az utóbbi lépés által a vezérlőegység ebben a termékkategóriában először kikerül a vezetőfülkéből az alvázra. A projekt tárgyát képező fejlesztési feladatokat bp-i fejlesztőintézetünk önálló felelősségi körében végzi. "

Share