Sajtóközlemények

Az ÎIe-de-France Mobilités a Van Hool - Kiepe Electric - Alstom konzorcium innovatív és fenntartható buszrendszere mellett döntött

2022. március 10.

  • Világújdonság: A konzorcium innovatív mobilitási megoldást kínál az Île-de-France Mobilités számára 24 méter hosszú, duplacsuklós elektromos buszokkal, amelyeket nagy teljesítményű, gyorsan feltölthető, útfelületbe integrált, konduktív statikus töltőrendszerrel (SRS) töltött akkumulátorok hajtanak.
  • A keretszerződés legalább 56 új autóbuszt tartalmaz. Ezeket az Île-de-France régió két autóbuszos gyorsvasúti (BRT) vonalán tervezik munkába állítani, köztük a párizsi agglomeráció legforgalmasabb vonalán, és egy harmadik vonal lehetősége is fennáll
  • A 100 %-ban elektromos mobilitási megoldás rengeteg helyet, magas szintű kényelmet és nyugalmat kínál az utasoknak az utazás során, valamint akadálymentes és gyors utazási lehetőséget biztosít

A franciaországi Île-de-France régió világszerte ismert ambíciózus fenntartható közlekedési koncepcióiról. A regionális közlekedési vállalat, az Île-de-France Mobilités most a Van Hool - Kiepe Electric - Alstom konzorcium innovatív és fenntartható tömegközlekedési megoldása mellett döntött.

  • A Van Hool - Kiepe Electric - Alstom konzorcium új buszrendszere a nagy kapacitású T Zen 4 és T Zen 5 buszvonalakat fogja kiszolgálni Párizs déli részén. | © Van Hool

Egy világújdonságról van szó: a Van Hool 24 méter hosszú, duplacsuklós elektromos autóbuszairól, amelyeket a Kiepe Electric nagy teljesítményű, gyorsan feltölthető akkumulátorai hajtanak, és az Alstom útfelületbe integrált konduktív statikus töltőrendszerén (SRS) keresztül töltődnek. A keretmegállapodásban legalább 56 jármű szerepel.

A Van Hool - Kiepe Electric - Alstom konzorcium megoldása a nagy kapacitású T Zen 4 és T Zen 5 buszvonalakat fogja kiszolgálni Párizs déli részén, és opcióként egy harmadik járat is tervben van. A buszok nagy helyet, magas szintű kényelmet és nyugalmat, valamint akadálymentes és gyors utazást biztosítanak az utasoknak.

Filip Van Hool, a Van Hool vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: „Boldogok és büszkék vagyunk, hogy az Île-de-France Mobilités a Van Hoolt választotta ezen egyedülálló mobilitási projekt megvalósítására, szoros együttműködésben a Kiepe Electric és az Alstom partnerekkel. A tömegközlekedés jövője kibocsátásmentes. Ez a megoldás világelső, és megfelel a közlekedési vállalatok, a járművezetők, a karbantartók és az utasok magas színvonalú, fenntartható és gazdaságilag felelős tömegközlekedés iránti elvárásainak.”

Dr. Peter Radina, a Knorr-Bremse Systeme für Schienenfahrzeuge GmbH igazgatótanácsának tagja és a Knorr-Bremse konszernen belül a Kiepe Electric GmbH tevékenységéért felelős vezető: „A projektben az Île-de-France Mobilités egy erős konzorciumba és a Kiepe Electric innovatív ‛HPC High Power Charging‛ busz- és töltési koncepciójába helyezte a bizalmát. Ez a siker mérföldkő a Kiepe Electric számára, és a piacra lépésünket jelzi az e-BRT vonalak közlekedési koncepciójában.”

„Az Alstom franciaországi csapatai büszkék arra, hogy partnereikkel együtt hozzájárulhatnak ennek az innovatív és fenntartható mobilitási megoldásnak a megvalósításához az Île-de-France Mobilités számára - az SRS útfelületbe integrált konduktív statikus töltőrendszerünkkel. Ez a megoldás világújdonság, amely magas szintű szolgáltatást kínál a lehető legegyszerűbb kezelhetőség mellett. A projekt hasznosítani fogja a nizzai villamosvonal kialakítása során szerzett tapasztalatokat, ahol 15 kilométeren és 34 villamoson telepítettek és helyeztek üzembe SRS-rendszereket” - mondta Jean-Baptiste Eyméoud, az Alstom franciaországi elnöke.

Az autóbuszok szigorú fenntarthatósági követelményeknek és magas szolgáltatási színvonalnak felelnek meg

A Van Hool által gyártott 24 méteres, 100%-ban elektromos meghajtású Exqui.City 24 csuklós autóbuszok megfelelnek a magas elvárásoknak az utasok kényelme és a könnyű

kezelhetőség tekintetében. A buszok egyenként mintegy 140 utas szállítására alkalmasak (szemben a hagyományos buszok 70 utasával és a 18 méteres csuklós buszok 100 utasával), és a kényelem és a modernitás jegyében készültek: ez vonatkozik a rendelkezésre álló térre, a világításra, a légkondicionálásra, a videofelügyeletre és a valós idejű vizuális és akusztikus utastájékoztatásra. A járművek a széles tolóajtóknak és az alacsony padlónak köszönhetően a mozgásukban korlátozott személyek számára is teljesen akadálymentesek, ami megkönnyíti az utasok számára a fel- és leszállást az állomáson, valamint a buszon való közlekedést.

A jármű rendkívül gyors töltése megkönnyíti és optimalizálja a működést. Ezt az Alstom útfelületbe integrált konduktív statikus töltőrendszere (SRS) teszi lehetővé, amely a Kiepe Electric fedélzeti energiarendszerével van összekapcsolva.

Nagy teljesítményű elektromos berendezések

A Kiepe Electric szállítja a vontatási rendszert két meghajtott tengelyhez. A vontatási akkumulátorokat, a segédberendezés-átalakítókat és a hűtőrendszereket, az energiaelosztó egységeket (nagyfeszültségű elosztó), valamint az energiagazdálkodáshoz és a hajtásvezérléshez szükséges járműszoftvereket is a Kiepe Electric biztosítja. A Knorr-Bremse csoport más komponenseit is alkalmazzák, mint például a Knorr-Bremse csavarkompresszorát és a Heine Resistors fékellenállását. A Kiepe Electric a napi és szezonális fogyasztási, útvonal- és teljesítményparaméterekből álló felhőalapú adatalkalmazással támogatja a magas szintű üzembiztonságot. Az üzemeltetési adatok gyűjtését az AI-alapú Smart Fleet Management (SFM - okos flottakezelés) végzi. A Kiepe Fleet Management (KFM - flottakezelés) továbbítja az adatokat a fuvarozó cég bázisállomására.

Egy innovatív, úttestbe integrált töltőrendszer

Az Alstom szállítja az úttestbe épített konduktív statikus töltőrendszert (SRS). Ez egy innovatív és interoperábilis technológia mindenféle gyártmányú és méretű elektromos közlekedési jármű, például buszok és villamosok számára. Az SRS rendkívül kompakt megoldásként nem látható a városképben, és nagy teljesítményű, biztonságos, automatizált és gyors töltést biztosít a buszmegállókban és a végállomásokon. A megoldást már alkalmazzák Nizzában 15 kilométernyi villamosvágányon, ahol a rendszer automatikus és gyors töltést tesz lehetővé a megállókban, a működés további korlátozása nélkül, egyedülálló rendelkezésre állással (>99,9%). Az SRS az Alstom fejlesztette ki Vitrolles-ban, a földi energiaellátási megoldások globális kiválósági központjában. Az Alstom felsővezeték nélküli rendszerei megbízhatóak, és több mint 15 éves kereskedelmi használat során már bizonyítottak Franciaországban és nemzetközi szinten egyaránt. A T Zen 4 és T Zen 5 projektek esetében az Alstom végzi a töltőrendszerek fejlesztését, a berendezések szállítását, telepítését és üzembe helyezését, valamint biztosítja a garanciát. A keretmegállapodás a busz és a töltőrendszer megbízhatóságára és rendelkezésre állására vonatkozó szolgáltatási megállapodást is tartalmaz.

A T Zen 4 és T Zen 5 buszvonalak

A T Zen 4 és T Zen 5 vonalak gyorsbuszjáratok, amelyek külön buszsávokon közlekednek. A T Zen 4 BRT-vonal a Viry-Châtillon és Corbeil-Essonnes közötti 14,8 km-es szakaszt fogja lefedni. A T Zen 4 a jelenlegi 402-es vonalat váltja fel, amely napi közel 26 000 utasával a legforgalmasabb vonal a párizsi agglomerációban. A T Zen 5 egy új, 9,5 km hosszú buszvonal, amely Párizs 13. kerületét Ivry-sur-Seine és Vitry-sur-Seine érintésével köti össze Choisy-le-Roi-val.

 

Bucsai Edina

Tel: +36 76 511 738
Mobil: +36 30 428 5115
e-Mail: edina.bucsai@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
Knorr-Bremse TruckServices
H-6000 Kecskemét, Georg Knorr u. 8.
Hungary

Kovács Beatrix

Tel: +36 1 2894 109
Mobil: +36 30 190 9710
e-Mail: beatrix.kovacs@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.
Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems Budapest
H-1238 Budapest, Helsinki út 105.
Hungary

Sajtólista



Share

A Van Hool - Kiepe Electric - Alstom konzorcium új buszrendszere a nagy kapacitású T Zen 4 és T Zen 5 buszvonalakat fogja kiszolgálni Párizs déli részén. | © Van Hool