Sajtóközlemények

E-mobilitás haszongépjárművekhez: A Knorr-Bremse kulcsrakész termékmegoldásokat mutat be az OEM-ek számára az IAA TRANSPORTATION 2022 kiállításon

2022. szeptember 15.

  • Az e-mobilitás alapvetően átalakítja a haszongépjárművek architektúráját és számos kapcsolódó terméket.
  • Az ügyfelekkel szorosan együttműködve a Knorr-Bremse eCUBATOR®
  • innovációs egysége moduláris e-mobilitási rendszereket adaptál és fejleszt.
  • A Knorr-Bremse a biztonságos, csendes, energiatakarékos termékekről szól.
  • A Knorr-Bremse könnyen integrálható és sorozatgyártásra kész e-mobilitási termékeket szállít, mint például az elektromos szervokormány (EPS) rendszer, az e-kompresszorok és a SYNACT® moduláris tárcsafékek családja.

  • IAA TRANSPORTATION 2022 Hannoverben: A Knorr-Bremse a teljes vállalatot és termékportfólióját az elektromos haszongépjárművek új architektúráira összpontosította. | © Knorr-Bremse

München, 2022. szeptember 15. – A mobilitási és szállítási ágazat új stratégiákat, koncepciókat és termékeket kér a haszongépjárművek gyártóitól és flottaüzemeltetőitől, amelyek megfelelnek az emobilitás iránti igényeknek. A Knorr-Bremse, a fékrendszerek és más vasúti és haszonjárműrendszerek globális piacvezetője folyamatos támogatást nyújt a haszonjármű-gyártók számára az átállás során. A Knorr-Bremse 2022. szeptember 20-25-én Hannoverben az IAA TRANSPORTATION 2022 rendezvényen (12-es csarnok, C21-es stand) mutatja be stratégiáját és termékportfólióját az emobilitás átalakítására vonatkozóan.

Az elektromos mobilitás alapjaiban fogja megváltoztatni a haszongépjárművek architektúráját, valamint a rendszerkövetelményeket, amelyeket teljesítenie kell. Bernd Spies, a Knorr-Bremse AG igazgatótanácsának tagja és a haszongépjármű-rendszerek részlegéért felelős, a Knorr-Bremse-t megbízható, – a haszongépjármű-iparba már mélyen beágyazott- partnernek tekinti a rendszerszintű átalakulásban: „Mi a gondolkodásmódunkat, az üzleti folyamatainkat és a termékportfóliónkat az emobilitásra összpontosítottuk – és ez magában foglalja az energiafogyasztás és a szén-dioxidkibocsátás csökkentéséért való felelősségvállalást is. Hatalmas tapasztalatunk kiaknázásával igyekszünk meglévő termékportfóliónkat adaptálni, ugyanakkor tevékenységünket új üzleti területekre is kiterjeszteni. Célunk, hogy ügyfeleinkkel közös projektlehetőségeket keressünk, előre jelezve azokat a rendszermegoldásokat és üzleti modelleket, amelyekre a jövőben szükségük lesz.” A Knorr-Bremse Haszonjármű Üzletága már számos új terméket fejleszt, amelyek megfelelnek az elektromos haszongépjárművekre vonatkozó követelményeknek, és hozzájárulnak a járműgyártók és a Knorr-Bremse által egyaránt képviselt „nulla kibocsátás” küldetés megvalósításához.

Új eCUBATOR® innovációs egység

Annak érdekében, hogy proaktív szerepet játsszon ebben az átalakulásban, a Knorr-Bremse létrehozta az e-mobilitás innovációs egységét, az eCUBATOR®-t. Az egység szakértői holisztikus, rendszeralapú megközelítést alkalmaznak az elektromos meghajtású haszongépjárművek innovatív, intelligens megoldásainak kifejlesztéséhez. Ez már most számos lehetőséget nyit meg a KnorrBremse számára, hogy hatékony, méretezhető technológiákat állítson elő a vontatási, fékezési és kormányzási megoldásoktól a tápegységekig. Ugyanakkor a Knorr-Bremse már előre tekint a második generációs elektromos járművek felé, amelyek várhatóan 2025-től jelennek meg a piacon. A kulcsfontosságú technológiák itt az energiagazdálkodási rendszerek, az elektromechanikus működtetők, a hajtás- és hajtáslánc-integráció kiegészítő funkciói, és elektronikus fékrendszerek.

E-mobilitási megoldások: biztonságos, megbízható, csendes és energiatakarékos A Knorr-Bremse az e-mobilitást fenntarthatóvá kívánja tenni – biztonságos, megbízható rendszerek szállításával, amelyek támogatják a járműgyártók elektrifikációs ütemtervét, miközben minimalizálják a szén-dioxid- a zaj-és fékpor kibocsátás.

A vasúti és haszonjárművek biztonságossá és megbízhatóvá tétele a Knorr-Bremse DNS-ének része. A Knorr-Bremse rendelkezik azzal a szakértelemmel, hogy biztosítsa, hogy a rendszerek megfeleljenek a legmagasabb biztonsági előírásoknak, legyen szó energiaellátásról (redundáns energiagazdálkodási rendszer), fékezésről vagy energiavisszanyerésről (elektromos járműmozgásvezérlés). A haszongépjárművek energiahatékonyságának javítására irányuló folyamatos törekvésben a Knorr-Bremse olyan termékeket fejleszt, amelyek energiát takarítanak meg és visszanyernek, nem pedig egyszerűen fogyasztanak. A járművek zajkibocsátásának csökkentése érdekében a Knorr-Bremse optimalizált zaj- és hatékonyságprofillal rendelkező alkatrészeket szállít, mint például az elektronikus lapátmodul (Electric Vane Modul - EVM) és az elektronikus csavar modul (Electric Screw Modul-ESM). Az iteratív analitikai és optimalizálási folyamatok segítenek javítani például a kerékfékek NVH (Noise, Vibration, Harshness) jellemzőit. A Knorr-Bremse minden fejlesztésnél alkalmazza a „legjobb illeszkedés” elvét: A különféle megoldásoknak adaptálhatónak, modulárisnak és kompaktnak kell lenniük, hogy rugalmasak és könnyen illeszkedjenek az OEM-ek járműarchitektúrájába. A Knorr-Bremse e-mobilitási ütemterve optimális kölcsönhatást irányoz elő az e-járművek fék- és energiavisszanyerő rendszerei között, beleértve a kerékvégek, az eVMC és a fékellenállások teljes integrációját. A cég „first-to-market” megközelítésének köszönhetően már számos úttörő terméket dobtak piacra az e-teherautók számára:

EPS – Elektromos szervokormány

A teljesen elektromos EPS rendszerével a Knorr-Bremse teljesen redundáns és hibabiztos kormányrendszert kínál, így az e-mobilitás, a fejlett vezetéstámogató rendszerek (Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) és a magas automatizáltság (Highly Automated Driving (HAD) kulcsfontosságú eleme. Mivel az EPS rendszerek moduláris megközelítésen alapulnak, könnyen integrálhatók a haszongépjárművek minden kategóriájába, beleértve az ICE teherautókat is. A rendszerek mögött meghúzódó energiafogyasztás elve lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy jelentősen csökkentsék az energiafogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást.

EVM – Elektromos lapát modul

Az elektromos lapát modul (Electrical Vane Module-EVM) egy forgólapátos kompresszorból és egy kompakt villanymotorból áll. A piac legcsendesebb, legenergiahatékonyabb kompresszora, a forgólapátos kompresszor közepes és alacsony sűrített levegő -igényű elektromos járművekhez méretezhet, és a tervek szerint 2023-ban kerül forgalomba. A kompresszor csendes műk ödését a minimális vibrációnak és a sima, impulzusmentes levegőellátásnak köszönheti. A kompakt, robusztus kialakítású, -40°C és 80°C közötti hőmérsékleten történő üzemelésre alkalmas kompresszor hőkezelési rendszerrel rendelkezik, amely a teljes fordulatszám-tartományban nagyon hatékonyan működik. Hatékonyságát tovább növeli a beépített inverterrel ellátott állandó mágneses villanymotor.

ESM – Elektromos csavar modul

A rendkívül megbízható és hatékony Electric Screw Module (villanymotorral kombinált csavarkompresszor) lenyűgözően csendes teljesítményt nyújt a nagy sűrítettlevegő-igényű haszonjárművekben, például buszokban. A térfogatáram 230–475 NL/perc (forgólapátos kompresszor: 180–300 NL/perc; 330 NL/perc és 11 bar között). A termék jellemzői hasonlóak a forgólapátos kompresszoréhoz.

Kerékagy – a moduláris SYNACT® család

Ez az integrált kerékagy egység működtetőből, féknyeregből, fékbetétből és tárcsából áll. A moduláris SYNACT® család robusztus tárcsafékjei energiahatékonyak és könnyen felszerelhetők, valamint kellő rugalmassággal alkalmazkodnak a változó helyigényekhez. A tipikus opciók közé tartozik például a kompaktabb axiális kialakítás vagy a radiális hengerelrendezés. A kerékagy egység optimalizált tömege és méretei jelentős szabadságot biztosítanak az elektromos haszongépjárművek tervezői számára. A moduláris SYNACT® megközelítés a fékpor kibocsátásának minimalizálására és a fékrendszer villamosítására vonatkozó jövőbeli megoldásokat is figyelembe veszi.

eVMC – Elektromos jármű mozgásvezérlés

Az eVMC (Electric Vehicle Motion Contol) szoftver optimalizálja az elektromos meghajtású haszongépjárművek hosszirányú dinamikáját, ami energiatakarékos vezetést és stabil kezelhetőséget eredményez. Az eVMC kategóriájában a legjobb energia-visszanyerést éri el a fékezés során azáltal, hogy optimalizálja a jármű meglévő fékkeverési stratégiáját. Ennek érdekében az eVMC a járműdinamikai figyelő funkciót használja mind a vontatón, mind a pótkocsin, hogy előre jelezze a vontató-pótkocsi egység stabilitási határait. Így amikor az elektromos motor csak generátor üzemmódban működik, a rendszer 0,2 G-t meghaladó lassító erőket érhet el. A mozgásvezérlő funkciók minden új eDrive konfigurációba integrálhatók a világ bármely pontján, az egy, központi villanymotortól a többmotoros elrendezésekig, amelyek tengelyre vagy kerékre szerelt hajtásokkal rendelkeznek egy vagy több hajtott tengelyen. Az eVMC ezekkel az új funkciókkal egészíti ki a Global Scalable Brake Control (GSBC) rendszert.

rPMS – redundáns energiagazdálkodási rendszer

A redundáns tápegységrendszer (redundant Power Management System- rPMS) a biztonsággal kapcsolatos rendszerek megoldása. Ezek közé tartozik az elektromos szervokormány (EPS) rendszer az elektromos haszongépjárművekben, valamint a fékvezérlő rendszerek, ECU-k és érzékelők az automatizált vezetéshez. Két független tápáramkör biztosítja a hibamentes működést a nagymértékben automatizált haszongépjárművekben azáltal, hogy a rendszerek magas rendelkezésre állást biztosítanak.

eBRS – e-Jármű fékellenállás rendszere

A folyadékhűtéses, nagy teljesítményű eBRS fékellenállás-rendszer megoldást jelent az optimalizált, mindig elérhető fékfunkció biztosítására az elektromos hajtáslánccal rendelkező haszongépjárművekben. Az elhúzódó fékezési funkció az akkumulátor töltöttségi szintjétől függetlenül folyamatosan elérhető, biztosítva az akkumulátor védelmét. A teljesen integrált eBRS fékellenállásból, ECU-ból és nagy teljesítményű elektronikából áll. Jellemzője a nagy teljesítménysű rűség és a méretezhetőség, valamint a kedvező súly/térfogat arány, amely zökkenőmentes és hatékony folyamatot tesz lehetővé a járművekbe történő beszerelésben. A rendszer magas fékezési dinamikája optimális egyensúlyt biztosít az energia-visszanyerés és az energiaeloszlás között.

Hol található a Knorr-Bremse: 12-es csarnok, C21-es stand

Termékinnovációk, hatékony rendszermegoldások és fenntartható üzleti modellek, amelyek segítik a haszongépjármű-gyártókat abban, hogy hatékonyan irányítsák átalakulásukat a szállítási szektoron belül – ez az, amit a Knorr-Bremse tartogat az IAA TRANSPORTATION 2022 szakmai látogatói számára. Hannoverben a Knorr-Bremse Az automatizált vezetés, az e-mobilitás, a fenntarthatóság, az összekapcsolhatóság és a közlekedésbiztonság technológiáinak átlátható, világosan megmagyarázott bemutatói. A Knorr-Bremse a németországi Hannoverben található IAA TRANSPORTATION-nál (Hall 12, Booth C21) 2022. szeptember 20-25.

 

Bucsai Edina

Tel: +36 76 511 738
Mobil: +36 30 428 5115
e-Mail: edina.bucsai@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
Knorr-Bremse TruckServices
H-6000 Kecskemét, Georg Knorr u. 8.
Hungary

Kovács Beatrix

Tel: +36 1 2894 109
Mobil: +36 30 190 9710
e-Mail: beatrix.kovacs@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.
Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems Budapest
H-1238 Budapest, Helsinki út 105.
Hungary

Sajtólista



Share

IAA TRANSPORTATION 2022 Hannoverben: A Knorr-Bremse a teljes vállalatot és termékportfólióját az elektromos haszongépjárművek új architektúráira összpontosította. | © Knorr-Bremse