Sajtóközlemények

A Knorr-Bremse a legmodernebb közlekedésbiztonsági technológiákat mutatja be az IAA TRANSPORTATION 2022 kiállításon

2022. szeptember 19.

  • A globális piacvezető új termelési rekordot döntött: több mint 50 millió pneumatikus tárcsaféket gyártottak.
  • Széles bázisú termékoffenzíva: moduláris SYNACT® tárcsafékcsalád; csökkentett tömegű NexTT tárcsafék pótkocsikhoz; Globális méretezhető fékvezérlő (GSBC) rendszer a magasan automatizáltság platformjaként; új fékvezérlő rendszer pótkocsikhoz.
  • Korszerű kormányzási portfólió: teljesen elektromos EPS kormányrendszer; Fejlett hibrid szervokormány (AHPS) elektrohidraulikus forgatónyomaték-ráfedő kormányrendszer.
  • Termékinnovációk a levegőellátás és a hajtáslánc szegmensében.
  • ▪ A legújabb pótkocsi-technológia: további innovációk a fék- és futóművezérlés terén

  • A haszongépjárművekre, buszokra és pótkocsikra kiterjedő széles körű termékoffenzívával a Knorr-Bremse megteszi a következő lépéseket a „Zero Accidents” vízió megvalósítása felé. | © Knorr-Bremse

München, 2022. szeptember 19. – A közlekedésbiztonság folyamatos javítása mindig is a KnorrBremse DNS-ének része volt, és alapvető szerepet játszik az automatizált vezetésben és az emobilitásban. A haszongépjárművekre, buszokra és pótkocsikra kiterjedő, széles körű termékoffenzívával a Knorr-Bremse, a fékrendszerek globális piacvezetője és más vasúti és haszongépjármű-rendszerek vezető szállítója megteszi a következő lépéseket a „Zero Accidents-0 baleset” vízió megvalósítása felé. A Knorr-Bremse 2022. szeptember 20-25-én Hannoverben az IAA TRANSPORTATION kiállításon (12-es csarnok, C21-es stand) mutatja be a legfontosabb közlekedésbiztonsági innovációkat.

Bernd Spies, a Knorr-Bremse AG igazgatótanácsának a Haszonjármű Üzletágért felelős tagjának szavaival élve: „A haszongépjárművek dinamikáját javító rendszerek vezető fejlesztőjeként mi voltunk a hajtóerő a közlekedésbiztonság fejlődésében több mint 115 éve. Az IAA TRANSPORTATION rendezvényen olyan kulcsfontosságú technológiákat mutatunk be, amelyek utat nyitnak a közúti közlekedés balesetmentes jövőjéhez, mint például a nehéz haszongépjárművekhez és buszokhoz készült moduláris SYNACT® tárcsafékcsaládunk, valamint a csökkentett tömegű NexTT tárcsafék pótkocsikhoz. Egy másik fontos újdonság a moduláris GSBC fékvezérlő rendszerünk, amely kulcsszerepet fog játszani vezetőtámogató és automatizált vezetési rendszereinkben. A legkorszerűbb kormányzási portfóliónk két úttörő megoldásának, a teljesen elektromos EPS kormányrendszernek és az AHPS overlay kormányrendszernek a bemutatásával pedig megszilárdítjuk pozíciónkat a haszongépjárművek kormányrendszereinek egyik vezető szállítójaként a világon.”

A moduláris SYNACT tárcsafékcsalád új mércét állít fel a nehéz teherautók és buszok számára

A haszongépjárművek pneumatikus tárcsafékeinek fejlesztése terén szerzett több mint 30 éves tapasztalatával és több mint 50 millió legyártott példányával a Knorr-Bremse a globális technológiai és piacvezető vállalat ezen a területen. A SYNACT® radiálfék bevezetésével a cég tovább bővítette a SYNACT® családot, és a városi buszokhoz igazította. A 30 kNm-es osztályban az új fék a teljesítmény, a tömeg és a hatékonyság új szintjét kínálja, akár 10 kg-mal csökkentve az önsúlyt. Az opcionális Active Caliper Release (ACR) rendszerrel felszerelt SYNACT® akár egy százalékkal is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást. Az új, teljesen tokozott csapágyak tovább növelik a fék tartósságát. Ezekkel az új funkciókkal nemcsak a Knorr-Bremse SYNACT® képes gazdaságosabbá tenni a járművek üzemeltetését; új mércét állít fel a balesetmentes személy- és áruszállításban is.

Az új generációs GSBC fékvezérlés magasan automatizált vezetési platformként működik

A Global Scalable Brake Control (GSBC) rendszer moduláris architektúrát használ a fékkomponensek korábbi sokféleségének csökkentése érdekében, és egy jövőre elkészülő fékvezérlő platformot biztosít. A modulok úgy kombinálhatók és testreszabhatók, hogy megfeleljenek az adott járműkonfigurációnak. A GSBC leegyszerűsíti a rendszerelrendezést, és hozzájárul az alkatrészek, a súly és a telepítési költségek megtakarításához. Többek között az elektronikát és az elfordulási sebesség érzékelőket integrálták a nyomásmodulátorba. A rendszer fékvezérlő funkciókat, például ABS-t és ESP-t biztosít, és interfészként működik a legmodernebb vezetőtámogató rendszerekkel. Egy egyszerű, költségoptimalizált bővítés nagy redundanciájú rendszerré alakítja, amely alkalmas a magas automatizáltság (Highly Automated Driving (HAD) használatára. A GSBC és a GSAT levegőelőkészítő rendszer kombinálása tovább javítja ennek a nagy redundanciájú rendszermegoldásnak a hatékonyságát. A Knorr-Bremse a közelmúltban kibővítette a GSBC-t az elektromos meghajtású haszongépjárművekhez készült szoftverfrissítéssel az Electric Vehicle Motion Control (eVMC) formájában, amely optimalizálja az energia-visszanyerést lassítás és fékezés közben. A haszonjárművek stabilitási funkcióit, például az ABS-t, az ASR-t és az ESP-t tovább javítja az elektromos hajtásláncok nagyobb dinamikus teljesítménye a hagyományos belső égésű motorokhoz képest.

Korszerű kormányzási portfólió: kulcsfontosságú technológia a magas automatizáltság - Highly Automated Driving (HAD) számára

A haszongépjárművek kormányrendszereinek három vezető gyártója közül a Knorr-Bremse az IAA TRANSPORTATION kiállításon bemutatja a magasan automatizált vezetés kulcsfontosságú technológiáit. A portfólió mind az elektromos, mind a hagyományos járművekhez kínál megoldásokat, amelyek SAE 5-ös szintig lefedik a HAD-t, a teljesen elektromos EPS (elektromos szervokormány) és az elektrohidraulikus fejlett hibrid szervokormány (AHPS) rendszer formájában.

Mindkét kormányrendszer fokozza a közúti biztonságot és a vezetés kényelmét számos vezetőtámogató funkcióval, mint például a sebességfüggő szervokormány, az aktív sávtartó asszisztens és a kormánykerék-visszaállítás, valamint a kivételes – és egyénileg állítható – kormányzási visszajelzés. Még jobb, hogy moduláris felépítésük rendkívül rugalmas a rendszer elrendezése és az interfészek tekintetében, így nagyon könnyen telepíthetők. Az AHPS platform szabványos rendszerméretei azt is lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy magasabb SAEszintekre váltsanak anélkül, hogy további telepítési területre lenne szükségük. Mivel az EPS a power-on-demand elven működik, a rendszer képes jelentősen csökkenteni az üzemanyagfogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátást, nagyban hozzájárulva a flotta kibocsátási határértékeinek betartásához. Mindkét kormányrendszer olyan alapvető összetevőket tartalmaz, amelyeket sok milliószor teszteltek a helyszínen, és megfelelnek az összes vonatkozó biztonsági és kiberbiztonsági szabványnak. Röviden: a Knorr-Bremse már teljesen felkészült a vezetékes irányításra.

Termékinnovációk a levegőellátás és a hajtáslánc szegmensében A Knorr-Bremse portfólió számos más terméke segít a közúti biztonság optimalizálásában. A levegőellátási szegmensben a Knorr-Bremse bemutatja az elektromos lapát modult (EVM), amely egy kompakt elektromos motorral kombinált forgólapátos kompresszorból áll. A piac legcsendesebb, legenergiahatékonyabb kompresszora, a robusztus, kompakt forgólapátos kompresszor közepes és alacsony sűrítettlevegő-igényű elektromos járművekhez méretezhető. A Knorr-Bremse emellett bemutatja a kivételesen megbízható és hatékony Electric Screw Module-t (egy csavar kompresszor elektromos motorral kombinálva), amely lenyűgözően csendes teljesítményt nyújt a nagy sűrítettlevegő-igényű haszonjárművekben, például buszokban. A termék jellemzői hasonlóak a forgólapátos kompresszoréhoz. További termékjellemzők közé tartozik az intelligens levegőelőkészítő egység (iAPU), amely a különféle járműfunkciók intelligens kezelésével üzemanyag-megtakarításon túl a csavar és forgólapátos kompresszorok elektromos motorjait is vezérli – valamint a Global Scalable Air Treatment (Global Scalable Air Treatment) GSAT) rendszer.

Az iAPU előnyei például a kompakt, könnyű kialakításban, valamint az univerzális méretezhetőségben és modularitásban rejlenek. Ezek a funkciók jelentősen megkönnyítik az ügyfelek járműplatformjaiba való integrálást világszerte. Ezenkívül az iAPU és a GSAT is megfelel a vonatkozó kiberbiztonsági követelményeknek.

A hajtásláncok szegmensében a Knorr-Bremse bemutatja az e-Vehicle Brake Resistor System

(eBRS) rendszert, egy folyadékhűtéses, nagy teljesítményű fékellenállás-rendszert, amely tökéletes megoldást jelent az elektromos hajtáslánccal rendelkező haszongépjárművek optimalizált, mindig elérhető fékezésére. További termékjellemzők közé tartozik a viszkózus lengéscsillapítók legújabb generációja (V-DEX). A kiemelkedő jellemzők közé tartozik a jobb csillapítási teljesítmény és a meghosszabbított élettartam, valamint a tömeg is csökkent. Említésre méltó még az automatizált kézi sebességváltó (AMT) tengelykapcsoló- és sebességváltó-vezérlő modulja, valamint a kipufogószelepek széles választéka, beleértve (például) az elektromos működtetésű AGR-szelepet.

A legújabb pótkocsi-technológia: innovatív termékek a fék- és futóművezérléshez

A Knorr-Bremse legújabb pótkocsi-technológiája az IAA TRANSPORTATION kiállításon is bemutatásra kerül, bemutatva a fék- és alvázvezérlőrendszerek, a kerékagyak és a pótkocsik vezetőtámogató rendszereinek legújabb fejlesztéseit. Az idei vásár legfontosabb eseményei közé tartozik az iTEBS X trailer EBS, amely egyetlen kompakt összeállításban egyesíti az ECU-t, az érzékelőtechnológiát és a pneumatikus vezérlőelemeket. A csúcsminőség és a megbízhatóság a legújabb generációs pótkocsi EBS fémjelzi. A cég emellett bemutatja a parkoló- és manőverező szelep (POM LCon+) legújabb generációját emelő/süllyeszthető funkcióval, valamint az új moduláris felfüggesztés-vezérlést (CSM) a hagyományos és elektropneumatikus légrugós rendszerekhez.

Ugyanaz a vezérlőegység használható parkolásra, manőverezésre, valamint a rakodóágy magasságának kényelmes és egyszerű beállítására. A pótkocsik további két kiemelt terméke az iXPAND, amely az iTEBS X-hez elektromos csatlakozásokat biztosít, és az iTEPM, a pótkocsi EBShez csatlakoztatott kiegészítő modulátor. A rendszer alapvető ABS vezérlési funkciói mellett két 5 Vos vezérlőterületi hálózat (CAN) csatlakozással rendelkezik a pótkocsi információs modullal vagy egy telematikai rendszerrel való interfészhez.

A kerékagyak szegmensében a Knorr-Bremse bemutatja csökkentett tömegű NexTT egydugattyús tárcsafékjét, amely a nagy hatékonyság megtestesítője. 29 kg-nál kisebb súlyával a NexTT a legkönnyebb 22,5 hüvelykes pótkocsi tárcsafék a piacon. A NexTT opcionális Active Caliper Release (ACR) funkciója segít a járműkezelőknek a költségek minimalizálásában és az üzemanyagfogyasztás csökkentésében. A bemutatott további termékek közé tartoznak az utánfutókhoz kapcsolódó vezetőtámogató rendszerek, mint például az iReverse rendszer (rakodási rámpa megközelítéséhez), a TPMS (gumiabroncsnyomás-figyelő rendszer) és a Trailer Roadtrain Module (TRM), amelyek mindegyike hozzájárul a nagyobb közúti biztonsághoz.

 

Bucsai Edina

Tel: +36 76 511 738
Mobil: +36 30 428 5115
e-Mail: edina.bucsai@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
Knorr-Bremse TruckServices
H-6000 Kecskemét, Georg Knorr u. 8.
Hungary

Kovács Beatrix

Tel: +36 1 2894 109
Mobil: +36 30 190 9710
e-Mail: beatrix.kovacs@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.
Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems Budapest
H-1238 Budapest, Helsinki út 105.
Hungary

Sajtólista



Share

A haszongépjárművekre, buszokra és pótkocsikra kiterjedő széles körű termékoffenzívával a Knorr-Bremse megteszi a következő lépéseket a „Zero Accidents” vízió megvalósítása felé. | © Knorr-Bremse