Sajtóközlemények

A Knorr-Bremse AG megnövekedett bevételekkel és nyereségességgel profitál a magas ügyféligényekből

2022. november 10.

  • A Knorr-Bremse bevételei 3,8%-kal, körülbelül 5,2 milliárd euróra nőttek az év első kilenc hónapjában, köszönhetően az európai és észak-amerikai nagy keresletnek.
  • Nagyon szilárd jövedelmezőség egy globálisan bizonytalan korszakban: A Knorr-Bremse 11,3%-ra növelte üzemi EBIT marginját a harmadik negyedévben (2022 II. negyedévben: 10,5%).
  • A rendelésfelvétel 5,9 milliárd euróra, a rendelésállomány pedig nagyjából 6,9 milliárd euróra nő 2022 első kilenc hónapjában.
  • A 2022-es működési útmutató megerősítve.
  • Marc Llistosella, az új vezérigazgató 2023. január 1-jén kezdi meg munkáját, sokéves iparági szakértelmet és nemzetközi tapasztalatot hozva.

München, 2022. november 10. – A Knorr-Bremse AG, a fékrendszerek globális piacvezetője, valamint más, biztonság szempontjából kritikus vasúti- és haszonjármű-rendszerek vezető szállítója ma tette közzé 2022 első kilenc hónapjára és harmadik negyedévére vonatkozó eredményeit.

Frank Markus Weber, a Knorr-Bremse AG Pénzügyi Igazgatója (CFO) és az Igazgatótanács szóvivője: „A pályán maradunk. A Knorr-Bremse jó eredményt ért el 2022 első kilenc hónapjában, és a nagyon bizonytalan időkben jelentősen növelte bevételeit. Napjainkban az ügyfeleinkkel ápolt több évtizedes megbízható partnerség kifizetődik, ami az ügyfelek körében folyamatosan fennálló nagy keresletben és a nagy piaci részesedésünkben is megmutatkozik, különösen Európában és Észak-Amerikában. Ezzel párhuzamosan egyre jobban profitálunk az eredményeink optimalizálása érdekében tett intézkedésekből, amivel ennek megfelelően kompenzálhatjuk az idei infláció okozta megnövekedett költségeket. Technológiai vezetők vagyunk, ezért nem engedünk meg semmilyen kompromisszumot ambiciózus kutatási és fejlesztési projektjeinkkel kapcsolatban. Ezek jelentik az ügyfeleinknek tett ígéretünket, és alapját képezik vezető szerepünknek a technológiák és piacok terén. Ezt az utat a következő évben is következetesen fogjuk követni kijelölt vezérigazgatónk, Marc Llistosella vezetésével.

”A Knorr-Bremse AG bejelentette, hogy a Felügyelő Bizottság 2022. október 13-án Marc Llistosellát, a Daimler Truck és jelenlegi induló startupjának korábbi magas szintű vezetőjét nevezte ki a Knorr-Bremse AG vezérigazgatójává (lásd a sajtóközleményt). Ezt a pozíciót a tervek szerint 2023. január 1-jén kezdi meg.

Megnövekedett bevételek a növekvő utópiaci üzletnek és az európai és észak-amerikai ügyfelek folyamatos magas keresletének köszönhetően

A Knorr-Bremse AG rendelésfelvétele 2022 első kilenc hónapjában jelentősen, 17,4%-kal nőtt az előző évhez képest, és elérte az 5 917 millió eurót (2021. 9 hónap: 5 038 millió euró). Különösen a vasúti járműrendszerek fellendülése biztosította a növekedés lendületét. A rendelésállomány 2022. szeptember 30-án körülbelül 6.878 millió euró volt (2021. 9. hónap: 5.007 millió euró), ami jelentős, 37%-os növekedést jelent.

A továbbra is magas kereslet tükröződik a Csoport év első kilenc hónapjában elért bevételeiben is, amelyek 3,8%-kal 5 198 millió euróra nőttek (2021 9 havi 5 008 millió euró). Ez a növekedés elsősorban az európai és észak-amerikai piacokon tapasztalható fogyasztói keresletnek tudható be. A haszongépjárművek piaca és különösen az utópiac járult hozzá a bevételnövekedés oroszlánrészéhez. A vasúti megrendelések ezekben a régiókban is pozitívan alakultak. Mindazonáltal mindkét részleg teljesítményét általában továbbra is befolyásolják az ellátási lánc folyamatos problémái, Kínában pedig számos tényező, köztük a továbbra is érvényben lévő szigorú nulla-Covid-politikák.

Az ártárgyalások és a belső profitoptimalizálási intézkedések pozitív hatással vannak a jövedelmezőségre

Annak ellenére, hogy a globális környezet továbbra is nagyon nehéz, a Knorr-Bremse 568 millió eurós üzemi EBIT-et termelt 2022 első kilenc hónapjában (2021. 9 hónap: 712 millió euró). Az előző negyedévhez képest a társaság további sikereket ért el az inflációval kapcsolatos költségek mérséklése érdekében bevezetett Profit & Cash Protection Programmel. A vevők árának emelésével, a beszállítókkal folytatott tárgyalásokkal és költségoptimalizálási intézkedésekkel az üzemi EBIT ráta jelentősen, 10,5%-ról (2022. II. negyedév) 11.3%-ra (2022. III. negyedév) nőtt.

A szabad cash flow 2022 első kilenc hónapjában -229 millió eurót tett ki, szemben az előző évi 297 millió euróval. A fejlesztés okai között szerepel a magasabb raktár- és készletszint, amelynek célja a szállítási képességek megőrzése még nehéz piaci körülmények között is, valamint a Knorr-Bremse ügyfelei körében megfigyelt szigorúbb likviditáskezelés.

Frank Markus Weber: „Legfontosabb prioritásunk a magas szállítási kapacitás és ezáltal a megbízhatóság fenntartása ügyfeleink számára. Következésképpen a készletszint felépítése ezen szállítási képességek megőrzése érdekében stratégiai befektetés a pozitív és hosszú távú ügyfélkapcsolatokba. Többek között ez ad alapot a sikeres ártárgyaláshoz. Az idei InnoTrans, IAA Transportation és Automechanika – az iparág legkiemelkedőbb szakkiállítása – ügyfeleivel folytatott számos beszélgetés után úgy gondoljuk, hogy egyértelműen a helyes megközelítést választottuk. Egyidejűleg már végrehajtottunk olyan intézkedéseket is, amelyek biztosan erősítik a cash flow-t.”

Az RVS nagy rendelési könyvvel és új befektetésekkel a digitalizációba rendelkezik

A Rail Vehicle Systems (RVS) divízió továbbra is jól fejlődik, azonban a feltételek, amelyekkel szembesül, erősen eltérőek a világ piacain. 2022 első kilenc hónapjában elért 2 453 millió eurós bevétele nagyjából stabil az előző évhez képest (2021. 9 hónap: 2 460 millió euró). Rendelésfelvétele 37,3%-kal nőtt, és minden piacon pozitív tendenciát mutat. A rendelésállomány továbbra is magas, 4 844 millió euró.

Összességében a nemzetközi vasúti üzletágat továbbra is erősen érintik a Covid-19 világjárvány hatásai, míg Kínában a piaci befektetések visszaesése is. Az Oroszországgal szembeni háborús szankciók ugyanakkor jelentős hatással voltak az üzleti teljesítményre. Ennek megfelelően a 373 millió eurós üzemi EBIT 14,6%-kal alacsonyabb az előző évi 443 millió eurós értéknél. A 15,2%-os üzemi EBIT ráta szintén 2,8 százalékponttal marad el az előző évitől (2021 9M: 18,0%).

A Knorr-Bremse tovább erősíti RVS részlegét a jövő kihívásaival szemben, mivel az automatizálás a hatékonyság, a rugalmasság és a versenyképesség növelésének jelentős eszköze a vasúti ágazatban.

A „digitális tehervonat” koncepció automatizált megoldásainak kidolgozása érdekében a Knorr-Bremse októberben együttműködési megállapodást írt alá a Thales-szel, a csúcstechnológiák egyik vezető szállítójával. A vállalatok közösen azt a célt követik, hogy innovációikkal jelentős hozzáadott értéket adjanak az automatizált vasúti szállításhoz. A mozdonyvontatású teher- és személyvonatok üzemeltetői számára ez többek között az energiahatékonyság és a pontosság javulásával fog megtérülni.

Pozitív bevételi fejlemények a CVS-ben és az elektromos járművek képességeinek további erősítése

A Haszonjármű-rendszerek (CVS) divízió rendelésfelvétele 2022 első kilenc hónapjában 2 913 millió eurót tett ki (2021 9 hónapja: 2 850 millió euró). A rendelésállomány 2022. szeptember 30-án jelentősen, 2 035 millió euróra nőtt az előző évhez képest (2021. szeptember 30.: 1 569 millió euró). A divízió ismét sikeresen, 7,7%-kal növelte bevételét, így az 2747 millió euróra nőtt (2021 9M: 2549 millió euró). A növekedést elsősorban az erős kereslet és a sikeres ártárgyalások Európában és Észak-Amerikában, valamint az általában erős utópiaci üzletág befolyásolta.

A Haszonjármű-rendszerek divízió üzemi EBIT-je az év első kilenc hónapjában 237 millió euróra esett (2021 9 havi: 299 millió euró). Az üzemi EBIT ráta 8,6% volt az előző évi 11,7% után. A zuhanást többek között a kínai piac helyzete okozta, ahol a gazdaság visszaesést élt át. A kínai teherautó-piac kilátásai azonban fellendülést jeleznek. A piac többi részéhez képest a Knorr-Bremse jelenleg is lényegesen kevésbé terhelt versenytársainál, és arra számít, hogy a Covid-19 helyzet lecsendesülése és az ellátási láncok normalizálódása után a piac megfordul, ami pozitív hatással lesz a vállalat teljesítményére. A legutóbbi árazási és költségintézkedések szintén pozitív hatással lesznek a következő negyedévek nyereségére.

A Knorr-Bremse az automatizált vezetés és a villamosítás egyre gyorsabb globális növekedésére készül a Shanghai Bobang Automotive Technology kínai villanymotor-beszállítóba való befektetésével, amelyet októberben jelentettek be. A Knorr-Bremse azáltal, hogy hozzávetőleg 13%-os részesedést szerzett a cégben, a Bobang második legnagyobb részvényese lett. Ennek eredményeként a Knorr-Bremse erősíti villanymotoros képességeit, és ezáltal tovább bővíti nemzetközi versenyképességét.

A fenntarthatóság iránti elkötelezettség további erősítése: SBTi célok követése

A Knorr-Bremse AG hangsúlyozza elkötelezettségét a fokozott fenntarthatóság mellett azzal, hogy kötelezettséget vállalt saját klímacéljainak kiterjesztésére, és a Science Based Targets (SBTi) kezdeményezés követelményeivel összhangban történő meghatározására. Ez különösen azt jelenti, hogy a jövőben a vállalat saját termelési kibocsátásai mellett (1. és 2. hatókör) az ellátási láncból és a termékhasználati szakaszból származó kibocsátásokra (3. hatókör) kerül majd a hangsúly. A Knorr-Bremse ezért tovább fokozza erőfeszítéseit a kibocsátás csökkentésére a teljes értékláncban. Ezenkívül ez a kötelezettségvállalás a fenntarthatósághoz kötött kötvény összetevője, amelyet 700 millió euró értékben bocsátottak ki (lásd a sajtóközleményt). A részletes célmeghatározási és validációs folyamat az SBTi-vel a tervek szerint 2023. augusztus 31-ig zárul le. A fenntarthatósági célok finanszírozási eszközökbe történő integrálása egyértelműen jelzi a hatékony klímavédelmi intézkedések fontosságát a vállalat sikerében. A Knorr-Bremse globálisan vezérli ezt az integrációt, és ezzel párhuzamosan gyorsítja klímastratégiája végrehajtását. Ennek egyik legfrissebb példája a Knorr-Bremse Rail Systems Italia: Egy új fotovoltaikus rendszer telepítése óta a villamosenergia-szükséglet közel 80%-át saját előállítású megújuló energia fedezi. Így a szén-dioxid-kibocsátás évente több mint 100 tonnával csökken.

A vállalatcsoport megerősíti a 2022-es útmutatót

A társaság a 2022-es pénzügyi évre 6900 és 7200 millió euró közötti bevételre, 10,5 és 12,0% közötti üzemi EBIT rátára, valamint 300 és 500 millió euró közötti szabad cash flow-ra számít, feltételezve, hogy a devizaárfolyamok változatlanok maradnak. Jelenleg túlnyomórészt stabil makrogazdasági környezet, nincsenek új Covid-19-zárlatok, nincs jelentős inflációnövekedés, és nincsenek további ellátási lánc problémák, amelyeket a potenciális energiahiány okozna.

A teljes negyedéves jelentés elérhető www.knorr-bremse.com. Magyarázatok ésa felhasznált pénzügyi KPI-k egyeztetései megtalálhatók a Knorr-Bremse AG 2021-es éves jelentésében (itt elérhető el).

Médiakapcsolatok: Alexander Stechert-Mayerhöfer, vállalati kommunikációs igazgató
Telefon: +49 89 3547 1942, e-mail: alexander.stechert-mayerhoefer@knorr-bremse.com

Befektetői kapcsolatok: Andreas Spitzauer, befektetői kapcsolatok igazgató
Telefon: +49 89 3547 182310, e-mail: andreas.spitzauer@knorr-bremse.com

 

Bucsai Edina

Tel: +36 76 511 738
Mobil: +36 30 428 5115
e-Mail: edina.bucsai@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
Knorr-Bremse TruckServices
H-6000 Kecskemét, Georg Knorr u. 8.
Hungary

Kovács Beatrix

Tel: +36 1 2894 109
Mobil: +36 30 190 9710
e-Mail: beatrix.kovacs@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.
Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems Budapest
H-1238 Budapest, Helsinki út 105.
Hungary

Sajtólista



Share