BME Scholarship Program
Lendület a karrierednek – BME ösztöndíj program
Kutasd a „Jövő anyagait, technológiáit és módszereit a járműgyártásban” a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest ösztöndíj program keretében nemzetközi tapasztalat és tudás birtokában lévő mérnökök társaságában high-tech eszközökkel.
Légy részese szakmai műhelyünknek! A Gépészmérnök-képzésért Alapítvány a BME Gépészmérnöki Karával együttműködésben ösztöndíj-pályázatot ír ki a Knorr-Bremse Rail Systems Budapest felajánlása alapján. A pályázat célja alap- és mesterszakos vagy PhD hallgatók támogatása, akik a Knorr-Bremse által megjelölt témakörben releváns szakdolgozat- vagy diplomatémán dolgoznak, illetve kutatnak és publikálnak.
A pályázat további célja a Gépészmérnöki Kar oktatói tevékenységének támogatása, akik a vállalat számára releváns területen végeznek kutatásokat és témavezetőként segítik a hallgatókat.
Mérnöki kompetenciák
- Konstrukciós mérnökség: fékmechanika és pneumatika.
- Validációs mérnökség: technikai elemzések és végeselem módszerek.
- Teszt központ: több mint 750 berendezés.
Gépészeti területek
- Légvezérlő panelek és szelepek fejlesztése.
- Alkatrészgyártás és gyártástervezés.
- Kompresszorok fejlesztése.
- Fékegységek fejlesztése.
- Végeselemes szimulációk.
Célkitűzéseink — ösztöndíj program:
- a társadalmi felelősségvállalás szellemében tehetséges egyetemista hallgatók támogatása, akik számára egy ösztöndíj esélyt jelenthet arra, hogy minden idejüket a tanulásnak és a kutatásnak szenteljék, beindítva a karrierjüket;
- a felsőoktatást támogatása olyan ipari feladatokon és példákon keresztül, amelyeknek a megoldása egyaránt motiváló lehet oktatók és hallgatók számára is;
- szeretnénk ideje korán megtalálni, támogatni és a lehető legjobban kiképezni a cégünk jövőbeni mérnökeit, hiszen vállalatunk sikere a kiválóan képzett munkatársakon alapszik.
Eddig támogatott témák:
- Dr. Biró István: Döntéstámogató algoritmus fejlesztése szerszámcsere-ütemezéshez
- Dr. Poós Tibor: Porozitás mérő kialakítása légszárítók vizsgálatához és deszikkáns halmaz kopásmennyiségének mérése
- Tokaji Kristóf: Nyomástartó edény légtelenítésekor keletkező zaj csökkentése
- Dr. Balogh Miklós: Légszárító patronok porózus közegében kialakuló áramlások szimulációja és modellezése
- Dr. Insperger Tamás: Kiválasztott gépegység egyszerűsített mechanikai modelljének kísérleti úton történő meghatározása
- Szabó Gyula: Szelepmembránok és szöveterősítéses légszállító tömlők fejlesztése
- Dr. Körtélyesi Gábor: Vasúti fékrendszer alkatrészek tervezési módszerei fém 3D nyomtatásos technológiával történő gyártás esetén
- Szilágyi Artúr: Életciklus alapú környezeti adatok integrációja Knorr-Bremse Hungária Kft. terméktervezési folyamataiba
- Dr. Zwierczyk Péter: HyperWorks képzés megvalósítása a BME-n valamint kerék-sín kapcsolat szimulációja a csúszásgátló rendszerben.
- Dr. Hegedűs Ferenc: Pneumatikus szabályzórendszerek tervezésének támogatása GPU-val gyorsított numerikus szimuláció segítségével
- Erdődi István: Direkt rugóterhelésű visszacsapó szelepek stabilitásvizsgálata
- Gróza Márton: Felületi hibák hatása gömbgrafitos vasöntvények kifáradási élettartamára
- Szabó Gyula: Szelepmembránok és szöveterősítéses légszállító tömlők fejlesztése