Sajtóközlemények

Innovációs díjat nyert a Knorr-Bremse — Az intelligens féktesztelés növeli a működés közbeni hatékonyságot

2014. július 14.

A Knorr-Bremse nyerte el a 2014-es “Intelligens megoldások a szállításban és logisztikában (Intelligence for Transportation and Logistics”) innovációs díjat az újonnan kifejlesztett fékcső hosszúság becslési rendszerével (Brake Pipe Length Estimation (BPLE). A BPLE biztosítja a tehervonat vezető számára, hogy gyorsan és egyszerűen ellenőrizze a fékek üzemi állapotát a teljes szerelvényen, anélkül, hogy elhagyná a vezetőfülkét, ami növeli a tehervonat üzemeltetés biztonságát és hatékonyságát.

  • © Knorr-Bremse AG

A díjat július 20-án, Münchenben Franz Josef Pschierer a Bajor Gazdasági, Média, Energia és Technológiai Minisztérium államtitkára jelenlétében a „Center for Transportation & Logistics Neuer Adler” (CNA e.V.) és a „Bavarian Rail Technology Cluster” vállalatok képviselői adták át a Knorr-Bremse számára.

“Az új termékünk csak egyetlen példa a számtalan kutatás és fejlesztés projektből, amely azzá teszi a Knorr-Bremsét, ami: a hajtóerő a vasúti fékrendszer technológia terén” — mondta a díjátadó ünnepségen tartott beszédében Dr. Dieter Wilhelm, a Knorr-Bremse Csoport Igazgatói Testületének Tagja, aki a Vasúti Jármű Rendszerek ágazatáért felelős. Dr. Wilhelm arra is rámutatott, hogy a Knorr-Bremse az elmúlt hetekben kezdte meg a Csoport új Teszt és Fejlesztési Központjának építését a müncheni telephelyén. A telephelyen az összesen 80 millió Euro beruházással a Knorr-Bremse lerakta a vasúti és közúti haszonjárművek műszaki tesztelésének és minőségbiztosításának alapjait, mondta Dr. Wilhelm. A vasútak üzemeltetői számára egyre fontosabbá vált, hogy a biztonságosabb és hatékonyabb üzemeltetéssel növeljék versenyképességüket. És egy olyan professzionális szállítónak, mint a Knorr-Bremse-nek kötelessége és feladata, hogy mindezt támogassa a műszaki innováción keresztül.

A CNA által is méltatott Fékcső Hosszúság Becslési rendszer (BPLE) olyan érzékelő rendszer, amely lehetővé teszi a tehervonatvezető számára, hogy gyorsan és egyszerűen ellenőrizze, hogy elegendő fékerő áll rendelkezésre a szerelvényben lévő minden vagonban. A “Fékcső” a névben a fő fékcsőre utal, ami végigfut a teljes szerelvényen, ami sűrített levegőt szállít az összes tehervagon számára, és amelyen keresztül a fékezést vezérlik. A tehervagonok csak akkor tudják létrehozni a szükséges fékerőt, ha ez a fékcső csatlakoztatva van a teljes szerelvényen végig. A BPLE rendszer a Knorr-Bremse vállalatcsoport érzékelőjét használja, hogy mérje a levegő mennyiségét, amely keresztülfut a vonat fékrendszerén. Ilyen módon a vezető a vezetőfülkéből tudja ellenőrizni a fékrendszer működőképességét. A hagyományos fékellenőrzéssel szemben, amelynél a vezetőnek végig kellett járnia a mozdonytól kezdve minden kocsit a szerelvény végéig, ez a folyamat csak néhány percet vesz igénybe, és egyszerű módszert biztosít a kritikus hibák meghatározásához. Ez nem csak a hatékonyságot növeli, hanem biztonságosabbá teszi a vasúti üzemeltetést is.

A BPLE rendszert körülbelül 60 meghívott vendég, többek között vevők, újságírók és a CAN partnerei előtt méltatva, Franz Josef Pschierer Államtitkár a következőket mondta: “Ezen bajorországi újításon keresztül, a Knorr-Bremse jelentős mértékben hozzájárult ahhoz optimalizálják a vasúti közlekedést, mint a szállítás egy eszközét, és hogy megőrizzék a munka magas minőségét Bajorországban.”

A CAN Elnöke, Norbert Schäfer hangsúlyozta, hogy a BPLE rendszer segít minimálisra csökkenteni a kockázatokat az emberek, anyagok és a környezet vonatkozásában is. Ez a technológia, amellyel a fékrendszer állapota bármikor ellenőrizhető a vezetőfülkéből, lehetővé teszi, hogy előre észleljék a rendellenességeket és műszaki hibákat, ami elősegíti a vasúti teherszállítás hatékonyságát és megbízhatóságát.

A rendszert a Knorr-Bremse-nél egy nemzetközi projekt csapat fejlesztette ki és tette alkalmassá sorozatgyártásra. A BPLE rendszer próbagyártási verzióját jelenleg a Knorr-Bremse egy nagyméretű tesztpadján tesztelik, és a tesztmozdonyban történő üzemeltetés sikeresnek bizonyult. A teljes rendszer sorozatgyártásának elkezdése 2015 végén várható.

A Knorr-Bremse vállalatcsoport a világ vasúti és közúti haszonjármű fékrendszereinek vezető gyártója. Most már több mint 100 éve, a cég élen jár a korszerű fékrendszerek fejlesztése, gyártása, eladás és szervizelése terén. A vasúti járműrendszerek ágazatban a termékskála magába foglalja az intelligens beszálló rendszereket, a fűtő- szellőző- és klímarendszereket, vezérlőelemeket és ablaktörlő rendszereket, valamint a peronajtó rendszereket, fékbetéteket és vezetősegítő rendszereket. A Knorr-Bremse ezen kívül gyárt még vezetői szimulátorokat, távtanulási rendszereket, hogy optimális képzést biztosítson a vasúti járművek kezelői számára. A közúti haszongépjármű szektorban a termékskála magába foglalja a teljes fékrendszereket a vezetői segítőrendszerekkel együtt, valamint a torziós lengéscsillapítókat, erőátviteli megoldásokat és hajtáslánc-kontroll rendszereket a jobb energiahatékonyság és üzemanyag felhasználás érdekében.

 

Bucsai Edina

Tel: +36 76 511 738
Mobil: +36 30 428 5115
e-Mail: edina.bucsai@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
Knorr-Bremse TruckServices
H-6000 Kecskemét, Georg Knorr u. 8.
Hungary

Kovács Beatrix

Tel: +36 1 2894 109
Mobil: +36 30 190 9710
e-Mail: beatrix.kovacs@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.
Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems Budapest
H-1238 Budapest, Helsinki út 105.
Hungary

Sajtólista


Letöltések és szolgáltatások


Share