Sajtóközlemények

A Knorr-Bremse megnyitja futurisztikus fejlesztési központját

2016. június 22.

Horst Seehofer, bajor miniszterelnök innovációs központként méltatta a bajorországi beruházást

Közel két évnyi építési folyamat után 2016. június 23-án hivatalosan is átadták a Knorr-Bremse Csoport új fejlesztési központját. A politika és az iparág nagyszámú képviselője mellett a megnyitón jelen volt Horst Seehofer, bajor miniszterelnök és Dieter Reiter, München polgármestere is.

  • A Knorr-Bremse müncheni fejlesztési központját hivatalosan 2016. június 23-án adta át Dieter Reiter, München polgármestere, Horst Seehofer, bajor miniszterelnök, Heinz Hermann Thiele, a vállalat tulajdonosa, Prof. Gunter Henn, építész és Klaus Deller, a Knorr-Bremse elnök-vezérigazgatója (balról jobbra). | © Knorr-Bremse

  • Horst Seehofer, bajor miniszterelnök és Dieter Reiter, München polgármestere Klaus Dellerrel, a Knorr-Bremse Igazgató Tanácsának elnökével az egyik tesztberendezésnél. A modern tesztberendezések lehetővé teszik a Knorr-Bremse számára a műszaki ötletek gyors megvalósítását és piacra vitelét.

„A Knorr-Bremse új fejlesztési központja több szempontból is futurisztikus: Kifinomult műszaki infrastruktúrája a vasúti és a haszongépjárművek divíziómérnökeit és műszaki szakembereit hozta egy fedél alá. A fékrendszerekhez kapcsolódó szakértelem ilyen mértékű koncentrációja szinergiákat és magasabb hozzáadott értéket teremt az ügyfeleink számára” – nyilatkozta Klaus Deller, a Knorr-Bremse AG igazgatótanácsának elnöke. A cél az ügyfelek számára nagyobb termék- és működési biztonságot kínáló fékrendszer-megoldások kidolgozása, a szigorú szabályozásoknak való megfelelés elősegítése, a tulajdonszerzés összköltségének csökkentése, valamint lehetőségteremtés új üzleti modellek bevezetésére.

A maga öt szinten eloszló 17 000 négyzetméternyi alapterületével az új épület 100 modern berendezés és rendszer műszaki tesztelésére és minőségbiztosítására nyújt helyet, valamint 350 mérnök és műszaki szakember számára jelent munkahelyet. „Az első osztályú technológia lehetővé teszi a mérnökeink és műszaki szakembereink számára új, élvonalbeli rendszerek kidolgozását és tesztelését a jövő vasúti és haszongépjárművei számára. A fejlesztési központ a Knorr-Bremse történetében a legnagyobb beruházásnak számít, ily módon pedig világosan kifejezi, mennyire hiszünk Bajorország technológiai központként betöltött szerepében. München a rendszer-kompetenciánk fő központja, itteni innovációink gerjesztik majd a vasúti és közúti közlekedés fejlődését a világ minden táján” – tette hozzá Deller úr. A Knorr-Bremse összesen 90 millió eurót fektetett be a fejlesztési központba, amelyet kevesebb mint két év alatt fejeztek be és helyeztek üzembe.

„Az olyan térségek számára, mint Bajorország, ahol nagyon kevés a nyersanyag, a versenyképesség fenntartásához és a jövő generációinak prosperitásához kulcsfontosságú a kutatás és az innováció. Ezzel a modern létesítménnyel a Knorr-Bremse a jövőbe fektet be, és egyben más vállalatok számára is példát mutat” – mondta Horst Seehofer bajor miniszterelnök. „Itt Bajorországban több ilyen fontos beruházásra van szükség a nagyvállalatok részéről, ha meg akarjuk erősíteni és őrizni az ipari bázisunkat. Az ország jövőbeli prosperitásához az innovatív gyártók biztosítják az alapokat. A Knorr-Bremse azt demonstrálja, hogyan nézhetünk szembe a globális versennyel, és hogyan bővíthetjük a régió tudásbázisát. Modern digitális ipari központtá akarunk válni, eltökélt szándékunk, hogy ennek megfelelően folytatjuk a technológiatámogatás finomhangolását.”

Dieter Reiter, München polgármestere szerint: „München innovációs központként kiérdemelt hírneve messze túljutott már Bajorország határain. Ez a fejlesztési központ további határkő az innovációs térképen, és megmutatja, hogy a város előtt ipari központként még fényes jövő áll.”

Heinz Hermann Thiele, a felügyelőbizottság tiszteletbeli elnöke és a vállalat tulajdonosa a következőket jegyezte meg: „Családi vállalkozásként mindig is jövőbe tekintően működtünk. Az új fejlesztési központ meghatározza majd a Knorr-Bremse számára az innovatív képességek további globális bővítésének az ütemét. 2010 óta több mint 1,5 milliárd eurót fektettünk be új termékek és rendszerek fejlesztésébe. Ugyanezen időszak során a vállalatcsoport biztosította a jövőjét azáltal, hogy több mint 1,3 milliárd eurót költött fejlesztési és gyártási telephelyek létrehozására és bővítésére a világ minden táján. Ezek a beruházások egyértelmű technológiai előnyt biztosítottak a vállalat számára a versenytársaival szemben.”

Kommunikációt ösztönző kialakítás

Globális viszonylatban a Knorr-Bremse több mint 3500 munkavállalót foglalkoztat a fejlesztés területén. A müncheni fejlesztési központ műhelyei és laboratóriumai közel 350 szakértőnek adnak otthont a mérnöki, tesztelési és az anyagtudomány terén. A természetes fénnyel elárasztott központi átrium ideális helyet biztosít a kommunikációra és az eszmecserékre. Prof. Dr. Gunter Henn, a projekt megtervezéséért és megvalósításáért felelős tekintélyes Architekturbüro Henn építészeti iroda elnöke a következőt nyilatkozta: „Mostanában a vállalatok nem csupán olyan helyek, ahol a tudást alkalmazzák, hanem egyre inkább olyan helyek, ahol új ismereteket hoznak létre. A munkatársak közötti interakció új felismeréseket szül és a fejlesztési központ építészeti kialakítása lényegileg ösztönzi ezt a folyamatot. Nem is az egyes diszciplínák ismeretei a fontosak, hanem a diszciplínák közötti tudásmegosztás és a különböző szakértők közötti networking lehetővé tétele. A belső tér kialakítása és a hely kihasználása az innovációs folyamaton alapszik, a munkatársak számára pedig a lehető legjobb munkakörülményeket biztosítottuk minden egyes fázishoz. Az irodáknak a műhelyekhez és a laboratóriumokhoz való közelsége azt jelenti, hogy a kutatók gyorsan ki tudjak próbálni és le tudják tesztelni az ötleteiket, valamint azok alkalmazhatóságát.”

Az innovációs folyamat támogatása mellett a fejlesztési központ kialakítása is fenntartható alapelvekre épül, ahol a hőt az épület központi fűtésére használt tesztberendezések termelik.

A rendszer-kompetencia platformja

A Knorr-Bremse alapot teremtett olyan rendszerek fejlesztéséhez, amelyek hozzáadott értéket termelnek az ügyfeleknek. A modern tesztberendezések lehetővé teszik a vasúti és haszongépjárművekre vonatkozó műszaki ötletek gyors letesztelését és termékké alakítását, jelentősen lecsökkentve a piacra jutás idejét.

A cél vasúti és haszongépjárművek számára készülő fékrendszerek kidolgozása, a jövőbeli követelményeknek megfelelően. A vasúti divízióban például a Knorr-Bremse fejlesztési mérnökei jelenleg olyan innovatív megoldásokon dolgoznak, amelyek lehetővé teszik a vonatok pontos, a szállított tehertől vagy az időjárástól függetlenül alacsony kopású lefékezését. Ez lehetővé teszi, hogy a vonatok pontosabban és rövidebb időközönként működjenek.

A haszongépjármű divízióban a Knorr-Bremse fékvezérlő rendszereinek új generációját tervezik, amely képes megbirkózni a vezetést segítő rendszerek fokozott használatával és azokkal a komplex vezérlőfunkciókkal, amelyek a vezető nélküli járművek felé történő továbblépést jelentő menetfunkció-automatizálással járnak. A fékvezérlő rendszerek más alrendszerekkel (pl. a kormányzással) történő intelligens összekötése lehetővé teszi a Knorr-Bremse számára olyan automatizált funkciók kínálását, mint például az aktív sávtartás (ami eddig csak személygépkocsikra korlátozódott) és olyan új kamionfunkciók működtetését, mint a platooning (amikor kamionok szorosan egymás mögött, automatikusan vezérelt konvojban haladnak), vagy az automatikus manőverezés a telephelyen.

A tesztberendezések egyedi kombinációja

Bár elnevezésük különböző (pl. ATLAS vagy UZP), a 100 tesztberendezés mindegyike a modern mérnöki tudományok kiemelkedő példája. A tesztberendezések és a vasúti és haszongépjármű divíziók együttműködését lehetővé tevő fejlesztési munka kombinációja révén az épület ideális alapot biztosít ahhoz, hogy megfeleljünk a szektor komplex követelményeinek. A géppark műszaki fénypontja az ATLAS tesztberendezés. A tapadásalapú rendszerek fejlett tesztelési laboratóriuma 15 méter magas, tömege 760 tonna, és akár 350 km/h sebességgel haladó kerekekkel, kerékszettekkel vagy forgóalvázakkal is szimulálhatja a pályaműködést. A berendezés mindenféle nyomtávot és számos működési körülményt (pl. esőt vagy turbulenciát), valamint eltérő környezeti hőmérsékleteket képes szimulálni. Az univerzális vonattesztelő berendezés (német rövidítése: UZP) sem kevésbé lenyűgöző technológiai szempontból. Képes szimulálni több mint 3 kilométer hosszú, max. 208 kocsiból álló teljes utasszállító és tehervonatok fékezését; a fő légcsöve pedig egy hatalmas spirál. A berendezés használható tesztelésre, valamint harmonizálásra, a különböző nemzetközi vasúti szabványoknak megfelelően. További tesztberendezésünk a tehetetlenségi súrlódásos dinamométer, amelyet vészfékezés szimulálására és haszongépjárművek tárcsafékének kopás és repedés szempontjából történő tesztelésére használnak. Végül pedig az NVH (zaj, vibráció, nyerseség) dinamométer használata a közúti szállítás zajcsökkentésében úttörő szerepet biztosít a Knorr-Bremse-nek.

 

Bucsai Edina

Tel: +36 76 511 738
Mobil: +36 30 428 5115
e-Mail: edina.bucsai@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.
Knorr-Bremse TruckServices
H-6000 Kecskemét, Georg Knorr u. 8.
Hungary

Kovács Beatrix

Tel: +36 1 2894 109
Mobil: +36 30 190 9710
e-Mail: beatrix.kovacs@knorr-bremse.com

Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.
Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems Budapest
H-1238 Budapest, Helsinki út 105.
Hungary

Sajtólista



Share