Sajtóközlemények
Kreatív rendszerek világszerte a közúti haszonjármű rendszer iparágban: Knorr-Bremse a 2014-es IAA kiállításon
2014. szeptember 22.
- Egy teljes kocsihosszal rövidebb féktávolság
- Innovációs megoldások csökkentették a kompresszor súlyát és az üzemanyag fogyasztást
- Az elektronikus rögzítőfék nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt alacsonyabb költséggel
- Az ABS-től az automatizált vezetésig a skálázható fékezési rendszerekig
- Az iTAP távvezérlést biztosít a trailerek számára
Összhangban a “Kreatív Rendszerek — Világszerte” mottóval, a Knorr-Bremse a 2014-es IAA Haszonjárművek kiállításon innovatív megoldásokat mutat be, amelyek biztonságos és hatékony teherjármű és pótkocsi berendezéseket biztosítanak az egyre mobilabbá váló társadalomban.
Az Intelligens Trailer Hozzáférési Pont (Intelligent Trailer Access Point) iTAP segítségével az okostelefon nemcsak távvezérlőként, hanem adatterminálként is használható.
“A Knorr-Bremse haszonjármű fékrendszerei már számos alkalmazásban bizonyították tökéletes megbízhatóságukat világszerte az utakon,” mondta Hinrich J. Woebcken, a Knorr-Bremse Igazgatótanácsának a Közúti Haszonjármű Rendszerek Ágazatért felelős tagja. “Ez azt is jelenti, hogy meglévő rendszereink még mindig kihasználatlan lehetőségekkel rendelkeznek, és azon vagyunk, hogy ezeket a lehetőségeket feltárjuk, szisztematikusan és kreatívan felhasználjuk. Ennek során, nem csak az motivál minket, hogy hozzáadott értéket hozzunk létre vevőink számára, de szem előtt tartjuk társadalmi felelősségvállalásunkat is. A most létrehozott rövidebb féktávolság jelentősen hozzájárul ehhez a szemponthoz. Globális piacvezetőként a Knorr-Bremse új, vevői igényekre szabott megoldásokat kínál magasan integrált intelligens rendszerek formájában, mind a vontatók és pótkocsik folyamatos fejlesztésében. A több mint 27 millió tárcsafék eladása olyan teljesítmény, amely önmagáért beszél, csakúgy, mint a 2015. évi Trailer Innovációs Díj elnyerése.”
Globális beruházások
A globális közúti haszonjármű iparág technológiai vezetőjeként, a Knorr-Bremse folyamatosan arra törekszik, hogy növelje beruházásait, és arra összpontosít, hogy kiterjessze kutatási és fejlesztési kapacitásait a világ fejlődő piacain. Az elmúlt öt évben, a gyártási és fejlesztési létesítményekbe történő kiterjedt 500 millió Eurós beruházást követően, a Knorr-Bremse jelenleg a legkorszerűbb technológiát képviselő teszt és fejlesztési központot épít Münchenben, amelynek beruházási értéke körülbelül 80 millió Euró. Ez körülbelül 17,000 négyzetméter beépített területet jelent, és több mint 100 tesztpad fogja szolgálni a műszaki tesztelés igényeit, valamint a fékrendszerek, és a vasúti és közúti haszonjárművek alrendszereihez tartozó alkatrészek minőségbiztosítását. A központ 350 új, vonzó munkahelyet teremt a különleges szakképzettséggel rendelkező mérnökök és technikusok számára. A Knorr-Bremse Csoport összesen nem kevesebb, mint hét új termelőlétesítményt nyitott meg 2013 augusztusa óta az USA-ban, Brazíliában, Olaszországban, Magyarországon, Indiában és Ausztráliában. Ezek az új létesítmények megnövelték a kapacitást és a hatékonyságot, valamint erősítik a Csoport innovációs erejét, lehetővé téve a Knorr-Bremse számára, hogy ellensúlyozza a költségre ható egyre emelkedő nyomást, és kiemelkedően versenyképes rendszereket szállítson vevői számára.
Fejlesztést megelőző projekt: rövidebb féktávolság
Az automatizált vezetés fokozatos térnyerésével kapcsolatban, a Knorr-Bremse egy fejlesztést megelőző projekt keretében vizsgálta, hogy miként érhető el a féktávolság további csökkentése a közúti haszonjárművek esetében. A vontatóegység és a vontatott trailer teljes fékrendszerének szisztematikus alkatrész szintű optimalizálásának segítségével, a Vállalat fejlesztőmérnökei elérték a kívánt csökkentést, anélkül, hogy növelniük kellett volna a maximális fékerő-nyomatékot. Egyéb változtatásokkal együtt, ez egy 40 tonnás, teljesen megrakodott teherautó féktávolságának mérhető csökkentését eredményezte, amikor maximális fékerő kifejtése esetén 85 km/h sebességről álló helyzet eléréséig a féktávolság egészen pontosan egy autó hosszával csökkent. Ez kitűnő példáját nyújtja annak, hogy a Knorr-Bremse hogyan folytatja célzott fejlesztéseit a közúti haszonjármű rendszerek terén a nagyobb útbiztonság elérése érdekében.
Energiaforrás-hatékony vontató egységek
A könnyebb súly, alacsonyabb üzemanyag fogyasztás és hosszabb élettartam előnyeinek egyesítésével a Knorr-Bremse folyamatosan növeli termékeinek fenntarthatóságát és gazdaságosságát, új, energiaforrás-hatékony megoldásokat hozva létre, és nem utolsósorban a hibrid és elektromos járművek számára is. Az elektromos meghajtású csavarkompresszor halk működést biztosít, és nem ad ki zavaró üzemeltetési zajt, amikor a motort lekapcsolják. A fékezési energia sűrített levegővé történő energia-hatékony átalakítása éves szinten akár 1,700 liter gázolaj üzemanyag megtakarítást is jelenthet. Nagy kimeneti kapacitása révén, ez a kompresszor ideális a nagyméretű városi buszok számára. A csavarkompresszor első generációs változata már sorozatgyártásban van, és a Knorr-Bremse már dolgozik a következő generáció kifejlesztésén.
A Vállalat hagyományos motor meghajtású kompresszorai szintén elősegítik az energiaforrások gazdaságos használatát: a tengelykapcsolóval ellátott kompresszor esetében, amelyet a Knorr-Bremse évek óta sikeresen gyárt, az Elektronikus Levegő Vezérlő (EAC) rendszer a tengelykapcsoló nyitásával lekapcsolja a kompresszort, amikor magasabb motorteljesítményre van szükség, mint például emelkedőn felfelé, vagy előzésnél. Amikor a motor motorfék üzemmódban van, mint például lejtőn lefelé menetben, az újra működésbe hozott kompresszor a jármű felesleges energiáját felhasználva sűrített levegőt termel. Ez akár 1,300 liter üzemanyag megtakarítást is eredményezhet évente.
Az új alumínium kompresszorház szintén elősegíti a nagyobb hatékonyságot. Az új ház 35 százalékkal kevesebbet nyom, mint elődje. Ezen kívül, a hengerbe integrált vízhűtőköpeny akár 50°C fokkal is csökkenti a hőmérsékletet. Ez csökkenti az olaj felhasználást, javítja a levegő minőséget és meghosszabbítja a levegőszárító tartály élettartamát.
Az EAC-alapú Elektronikus Rögzítőfék (EPB) sorozatgyártásba került az első tehergépjármű gyártónál, és kiváló példáját nyújtja a biztonságnak és a kényelemnek. A jármű álló helyzetében az EPB-t egyszerűen egy gomb lenyomásával vagy kézzel lehet aktiválni, vagy automatikusan aktiválódik, amikor a motort leállítják. Mindkét esetben az elektronikus rögzítőfék megakadályozza a gépjármű elgurulását. A Knorr-Bremse az Elektronikus Rögzítőféket az EAC 2.5 levegővezérlő rendszerbe integráltan szállítja. Ez nem csak a maximális integrációt biztosítja, de jól mutatja a Vállalat képességét, hogy innovatív rendszereket hozzon létre, amelyek valódi hozzáadott értéket biztosítanak a vevők számára – a világ első beszállítójaként, amely megbízható sorozatgyártást képes biztosítani.
Elérhető az EAC-től független, önálló verzió is, amely rugalmas, opcionális funkciót biztosít. Ezt azoknak a vevőknek ajánljuk, akik nem szeretnék a rendszerüket teljesen az EAC 2.5-höz igazítani. A Knorr-Bremse szakértői rendszeresen próbálnak a vevők igényeihez igazodó további fejlesztéseket végrehajtani, fejlesztve a meglévő, bevált alkatrészeket, új módon kombinálva azokat.
A több mint 27 millió legyártott tárcsafékkel a Knorr-Bremse meghatározta a működésre és minőségre vonatkozó szabványt. Az újonnan bevezetett ST7 pótkocsi fékkel, és a következő generációs, fejlesztési szakaszban lévő nagy teljesítményű tárcsafékekkel a Knorr-Bremse azon az úton van, hogy kiterjessze meglévő piacvezető szerepét.
A Knorr-Bremse által nemrégiben kifejlesztett mechatronikai Átviteli Vezérlő Rendszer 2015-ben kerül a piacra, a világ vezető, teljesen automatizált átviteli rendszer következő generációjaként. Az elektronikus vezérlőegység az optimális üzemi tartományban tartja a motort, csökkentve ezáltal az üzemanyag felhasználást. Az Átviteli Vezérlő Rendszer egy modul szerkezettel rendelkezik, amelynek része egy elektronikus vezérlő modul, egy pneumatikus modul és egy szenzor modul, ami regisztrálja a kiválasztott sebességet, valamint a hőmérsékletet és az átviteli sebességet. A moduláris szerkezet az átviteli rendszerbe történő tökéletesebb integrációt tesz lehetővé, és csökkenti az üzemeltetési költségeket. “Ezzel az átvitellel, lenyűgöző bizonyítékát nyújtjuk azon képességünknek, hogy folyamatosan fejlesszük a jól bevált technológiai megoldásokat,” mondta Bernd Spies, a Knorr-Bremse Közúti Haszonjármű Igazgatói Tanácsának Elnöke.
Egy másik, újonnan kifejlesztett termék a váltó modul a világ első kettős tengelykapcsoló átviteli rendszerében nagyteljesítményű teherautóban. Ez lehetővé teszi a tengelykapcsolókon belüli és az átvitel gyors váltását. Az erő áramlását már nem szakítja meg a sebességváltás, ami további kényelmet jelent a vezető, és üzemanyag megtakarítást a tehergépjármű flotta üzemeltetője számára. A termék ez év végén kerül piacra.
A skálázható fékvezérlő rendszerek jelentik a jövőt
“A piacon stabil pozícióval rendelkező, moduláris ABS- vagy EBS-alapú fékvezérlő rendszerekkel most már évek óta új funkciókat adunk hozzá meglévő rendszereinkhez, és további skálázható alkalmazásokat kínálunk a piacok számára világszerte,” mondta Spies. “A több mint 8 millió leszállított elektronikus fékrendszer és technológiai vezető szerepünk alapján, hozzáadott értékeket kínálunk vevőink számára, továbbfejlesztve a rendszer felépítését és csökkentve a különböző variánsok számát. A piaci vezető pozíciónkra támaszkodva továbbra is a lehető leghatékonyabb módon integráljuk a funkciókat, és tovább egyszerűsítjük az alkalmazásokat, annak érdekében, hogy egyre erőteljesebb vezetéstámogató rendszereket kínálhassunk, továbbhaladva egészen az automatizált vezetésig. Ezt a megközelítést szisztematikusan alkalmazzuk a fékvezérlő rendszereink következő generációjánál, amelyek már fejlesztési szakaszban vannak.”
Az IAA kiállításon a Knorr-Bremse két új megoldást fog bemutatni, amelyet kimondottan a BRIC (Brazília, Oroszország, Olaszország és Kína) országok piaci igényeinek megfelelően fejlesztettünk. A speciálisan fejlesztett globális Levegő Továbbító Egység (Air Processing Unit) (APU) egy különlegesen kompakt moduláris egység, amely egy levegőszárítót és egy többkörös védőszelepet tartalmaz. Ez a Levegő Továbbító Egység nem csak olcsó, de a karbantartása is egyszerű. Egy másik teljes mértékben skálázható termékünk a “BRIC TABS” ABS rendszer a vontatott járművek számára, amely különböző felszerelési lehetőségeket biztosít, vonzó áron.
Intelligens trailerek
A hatékony trailer magasság igazítás megvalósítása érdekében, a Knorr-Bremse kifejlesztette az Intelligens Magasság Kiegyenlítő Vezérlő rendszert (Intelligent Leveling Control System) iLVl a trailerek számára. A fékrendszerbe épített iLvl működtető egységgel a rendszer gyorsabban reagál, és sokkal gyorsabban emeli, vagy süllyeszti a trailert, mint korábban. A rendszer el van látva pneumatikus vezérlő gombokkal is, amelyek lehetővé teszik, hogy a trailer magasságát beállítsák akkor is, amikor az nincs csatlakoztatva a vontatójárműhöz.
A Knorr-Bremse által gyártott Intelligens Trailer Hozzáférési Ponttal (iTAP) a vezető okostelefonja nem csak távvezérlőként, de adatterminálként is működik. A vezető olyan kulcsfontosságú információkhoz tud bármikor hozzáférni, mint például a keréknyomás, vagy a jármű súlya. Ezen kívül a trailer magasságát, vagy emelési szögét a képernyőn végrehajtott egyetlen húzással be lehet állítani. A TIP Trailer Services-szel együttműködve, a Knorr-Bremse ellátta az iTAP renszerét FleetRemote funkcionalitással is. Ennek a Wi-Fi kapcsolaton alapuló információs technológiai alkalmazásnak a segítségével rendszeres időközönként információt küldenek a flotta központjába a jármű helyzetéről és állapotáról.
A kiállításon bemutatásra kerül a Knorr-Bremse pavilonban az új St7 trailer tárcsafék is. Ez jelenleg a piac legkönnyebb két-dugattyús fékje a 22.5 collos kerekek számára. A fékollókon, a hordozón és a fékbetéten végrehajtott módosítások 10%-kal csökkentették a tárcsafék súlyát, összehasonlítva az előző modellel. Az ST7 tárcsaféket nem csak a Knorr-Bremse pavilonban lehet megtekinteni, de számos tengely és járműgyártó pavilonjában is az IAA közúti haszonjármű kiállításon.
A múltban a nehéz trailerek előírt sugárban történő megfordulásához kormányzott tengelyekre volt szükség. Most, a Kässbohrerrel együttműködve, a Knorr-Bremse egy ötletes és alacsonyköltségű alternatívát dolgozott ki: a Kormányzás Fékek (Steer-by-Braking) által rendszert. Az összetett mechanikus kormányzási rendszerek helyett, a Kormányzás Fékezés által rendszer a részleges tehercsökkentésen és a hátsó kerekek szelektív fékezésén alapul. A vezetőnek nem kell manuális semmit ki- vagy bekapcsolnia, és a kormányzásra összpontosíthat.
Sztár versenyző a kiállításon
A szeptember 27-28-i hétvégén, a jelenlegi európai „Truck Racing” bajnoka, háromszoros győztes, Jochen Hahn aláírást oszt a Knorr-Bremse pavilonban: szombaton 11:00-tól és vasárnap 14:00-tól. Hahn versenykamionja a Knorr-Bremse pavilonja előtti területen tekinthető meg (17-es csarnok előtt), ahol a Knorr-Bremse teherautó szimulátorán a látogatók tehetik próbára vezetési képességeiket.
Knorr-Bremse az IAA Közúti Haszonjárművek kiállításon:
- 17-es csarnok, A30-as pavilon
- 17-es csarnok előtti terület
- az iTAP a VDA Services innovációs emelvényén (26-os csarnoktól északra)
- az Alltrucks kiállító helyen, a 23-as csarnokban az A28-as pavilonban